ارتباط مستقیم با 30649 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش بهره‌مندی 12 هزار نخبه و استعداد برتر از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان (22 اسفند 91)

بهره‌مندی 12 هزار نخبه و استعداد برتر از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان (22 اسفند 91)

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام افزایش خانواده بنیاد ملی نخبگان به حدود 12 هزار نخبه و استعداد برتر آخرین آمار مشمولان تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان را تشریح کرد.



به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن حسینی در نشست خبری اعطای دومین مرحله جایزه ملی علامه طباطبایی و اولین دوره اهدای جایزه شهید آوینی که صبح دوشنبه در محل معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: آیین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان طیف وسیعی از نخبگان و استعدادهای برتر را در بر می‌گیرد که از دانش‌آموزان دبستانی در طرح موسوم به شهاب تا اساتید و محققان برجسته در قالب جایزه مرحوم علامه طباطبایی تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.


وی با بیان این‌که تاکنون 431 نفر مشمول تسهیلات دانش آموختگان برتر شده‌اند که از این میان صد نفر در سال 91 موفق به کسب این حمایت شده‌اند، تصریح کرد: تسهیلات نظام وظیفه یکی از مهمترین و پرمخاطب‌ترین تسهیلات بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود که استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان می‌تواند به جای دوره سربازی پروژه تحقیقاتی انجام دهند. تاکنون چهار هزار و 500 استعداد برتر موفق به استفاده از این حمایت بنیاد ملی نخبگان شده‌اند که هزار و 12 نفر در سال 91 به جای دوره نظام وظیفه پروژه تحقیقاتی انجام داده‌اند.


دبیر شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که کمک هزینه تحصیلی یکی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای استعدادهای برتر است، گفت: این کمک هزینه تحصیلی شامل کمک هزینه ماهیانه و اعتبار پژوهشی جهت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دوره دکتری و کمک هزینه سفر به خارج از کشور است که تاکنون چهار هزار و 691 نفر توانسته‌اند از این تسهیل استفاده کنند.


حسینی خاطرنشان کرد: اعطای اعتبار پژوهشی به استادیاران جوان یکی دیگر از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان محسوب می‌شود که تاکنون 432 استادیار جوان موفق به دریافت اعتبار پژوهشی 20 میلیون تومانی شده اند که از این میان 107 نفر متعلق به سال 91 است.


وی با بیان این‌که حمایت از دوره پسادکتری یکی از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از نخبگان و استعدادهای برتر است گفت: حمایت از این دوره از سال گذشته در بنیاد ملی نخبگان آغاز شده است که 60 نفر متقاضی استفاده از این حمایت بودند که تمامی آن‌ها پذیرفته شدند همچنین 30 نفر نیز از سوی اساتید و محققان برجسته جهت حضور در دوره پسا دکتری و دریافت حمایت‌های بنیاد معرفی شده‌اند.


معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اعطای تسهیلات مسکن به نخبگان و استعدادهای برتر گفت:‌ با وجود تمام نارسایی‌های سیستم بانکی کشور با تلاش معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهور 2316 نفر جهت بهره مندی از تسهیلات 50 یا 80 میلیون تومانی خرید مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند اما متاسفانه تاکنون نیمی از این تعداد موفق به کسب این تسهیلات نشده‌اند.همچنین به دنبال مشکلات موجود در اعطای وام مسکن ودیعه مسکن به میزان 25 میلیون تومانن از سوی بنیاد ملی نخبگان طراحی شد که تاکنون 140 نفر از آن استفاده کرده‌اند.


وی با اشاره به حمایت بنیاد ملی نخبگان از اختراعات گفت: در حال حاضر 30 هزار اختراع در کشور به ثبت رسیده‌اند اما تمامی این اختراعات مورد تایید بنیاد اختراع نیستند در این راستا بنیاد ملی نخبگان از طریق سامانه ارزیابی اختراعات و جشنواره‌های منطقه‌ای، استانی و ملی اختراعات اقدام به داوری آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: تاکنون 1972 نفر توانسته‌اند از تسیهلات سطح سه مخترعان استفاده کنند که شامل حداکثر پنج میلیون تومان کمک بلاعوض می شود.همچنین تسهیلات سطح دو مخترعان که مخترع باید دارای چندین اختراع بوده و موفق به تجاری سازی آن‌ها شده باشند به هشت نفر و تسهیلات سطح یک که شامل مخترعانی است که اختراع خود را ثبت بین المللی کرده‌اند به دو نفر اعطا شده‌ است.


معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اعطای بورس دوره دکتری موسوم به بورس شهید احدی گفت: بورس دوره دکتری بنیاد ملی نخبگان خارج از آزمون دکتری وزارت علوم در بنیاد طراحی شد که به نخبگان و استعدادهای برتری که افتخارات روشن و پویایی تحصیلی دارند تعلق می گیرد. سال گذشته 600 نفر جهت استفاده از این بورس در بنیاد ملی نخبگان ثبت نام کردند که از این میان پس از بررسی پرونده‌ها 106 نفر به دانشگاه‌ها جهت مصاحبه معرفی شد.پس از آن با کمک دانشگاه‌های صنعتی شریف، شیراز و امیرکبیر بسیاری ازاین افراد موفق به حضور در دوره دکتری شدند. اما مداخلاتی در وزارت علوم پیش آمد که نهایتا 20 نفر از این تعداد نتوانستند در دوره دکتری حضور پیدا کنند.


وی ادامه داد: در سال جاری نیز حدود 700 نفر ثبت نام کرده‌اند که پرونده آن ها جهت اعلام لیست نهایی جهت حضور در دوره دکتری به وزارت علوم و دانشگاه‌ها در حال بررسی است که امیدواریم با مساعدت وزارت علوم و دانشگاه‌ها افراد معرفی شده به موقع در دانشگاه‌ها پذیرش شوند.


حسینی گفت: در سال 91 دوره‌های آموزشی، پژوهشی، معرفتی و اردوهای ایرانگردی متعددی به عنوان فعالیت‌های فرهنگی برای نخبگان و استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان برگزار شده است.


وی تصریح کرد: دانشجویان و اساتیدی که خارج از کشور به ایران بر می گردند نیز چنانچه مشمول آیین نامه های بنیاد باشند به راحتی از تسهیلات نظام وظیفه بهره مند شده و می توانند در دوره های پسادکتری مورد حمایت بنیاد شرکت کرده و با توجه به تشکیل کمیته جذب نخبگان به عنوان هیات علمی دانشگاه ها فعالیت کنند یا جهت جذب در دستگاه های اجرایی از آیین نامه مربوطه استفاده کنند.


چنانچه این افراد مایل به حضور در صنعت خصوصا شرکتهای دانش بنیان باشند نیز با حضور در این گونه شرکتها بنیاد در سال اول 80 درصد حقوق آنها را تقبل می‌کند.

کلمات کلیدی: بنیاد ملی نخبگان، نخبگان، نخبه، تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، استعدادهای برتر

آمار بازدید: 344 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image