ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تصویب 200 رشته محل و 40 رشته در دانشکده‌های سما (25 اردیبهشت 92)

تصویب 200 رشته محل و 40 رشته در دانشکده‌های سما (25 اردیبهشت 92)

رییس سازمان سما از تصویب 200 رشته محل و 40 رشته در دانشکده‌های سما خبر داد و گفت: توسعه رشته‌ها باید در دستورکار دانشکده‌های این سازمان قرار گیرد.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» ایسنا، سعید شفائی در سیزدهمین گردهمایی سراسری روسای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما با اشاره به تصویب 200 رشته محل و40 رشته در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهارکرد: باید در دانشکده‌ها به دنبال توسعه رشته‌ها باشیم و تلاش می شود در مقاطع نیز این کار صورت گیرد.



وی ادامه داد: ارتقای مقطع از کاردانی به کارشناسی نیز در سازمان سما در کنار توسعه رشته‌های جدید در دستورکار قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.



رییس سازمان سما تاکید کرد: روسای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما باید مباحث توسعه کمی همچون خرید زمین و ساخت و سازهای عمرانی را متوقف کنند و بیشتر بر روی کیفی کردن مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تمرکز پیدا کنند؛ مگر اینکه محل دانشکده به صورت اجاره‌ای بوده و یا دارای طرح توجیهی باشد که منعی برای توسعه کمی وجود ندارد؛ اما باید بیشتر سرمایه گذاری‌ها برگشت پذیر باشند.



شفائی از ارتقای تکنولوژی،‌ تجهیزات و کارگاه‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: دانشکده‌ها باید از لحاظ کارگاهی و تجهیزاتی ارتقاء پیدا کنند تا از این طریق آموزش عملی بر آموزش تئوری ارجحیت یابد و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به دنبال کار نباشند؛ بلکه کارآفرین باشند.



وی با اشاره به زیان دهی برخی از مدارس و دانشکده‌های سما، تصریح کرد: به نظر می رسد ضعف مدیریتی از مهمترین عوامل این زیان دهی باشد که باید علت یابی شده و راه حل‌هایی برای برون رفت ازآن پیدا شود.



معاون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تمامی روسای دانشکده ها می توانند راهکارهای خود را به منظور افزایش جذابیت مراکز سما برای دانشجویان و همچنین رقابت پذیری بیشتر آنها ارائه کنند، گفت: با گذشت 22 سال از فعالیت سازمان سما این سازمان باید با نیروهای خودش اداره شود و وابستگی اش به بیرون از بین برود.



وی تقویت هرم اعضای هیأت علمی مجموعه سما را یکی از ضرورت‌های این سازمان برشمرد و گفت: تا کنون دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما به دلیل اینکه جزیی از واحدهای دانشگاه آزاد محسوب می شدند، بیشتر اعضای هیات علمی که در واحدهای دانشگاه فعالیت می کردند در آمار سما هم به شمار می آمدند و مجوز هیات علمی به آنها تعلق نمی گرفت، اما اخیرا ترتیبی اتخاذ شده تا دانشکده‌های سما بتوانند به صورت مستقل، هیات علمی جدید جذب کنند.



شفائی اظهار کرد: امیدواریم با صدور مجوز جذب هیات علمی جدید به صورت مستقل، دانشکده‌های سما هم بتوانند از نظر هیأت علمی به استاندارد 50 دانشجو به یک استاد نزدیک شوند.



وی در پایان با اشاره به لزوم توجه به امور کارکنان به عنوان سرمایه‌های سازمان سما گفت: ارتقاء انگیزه، اندیشه و روحیه کارکنان این سازمان امری ضروری است که در این زمینه برنامه‌هایی نظیر اعطای مسکن و ارائه تسهیلات رفاهی تدارک دیده شده است.

کلمات کلیدی: دانشکده‌های سما، رشته های دانشکده‌های سما، اخبار دانشکده‌های سما، رشته های تحصیلی دانشکده‌های سما، سما، رشته های سما

آمار بازدید: 389 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image