ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نفوذ فناوری نانو به 8 صنعت در کشور (20 خرداد 92)

نفوذ فناوری نانو به 8 صنعت در کشور (20 خرداد 92)

رئیس ستاد نانوفناوری کشور با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فناوری نانو در صنعت، گفت:‌ در حال حاضر بیش از ۸ صنعت کشور از فناوری نانو بهره می‌برند.


سعید سرکار رئیس ستاد نانوفناوری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به نفوذ 8 صنعت کشور به حوزه نانوفناوری، گفت:‌ در سال 80 با رصد وضعیت فناوری در کشورهای جهان، فناوری نانو به عنوان فناوری نوظهور و بین رشته‌ای با تاثیرگذاری بالا مورد توجه دانشمندان و مسئولان ایران نیز قرار گرفت.

وی افزود: قرار بود ایران در سال 2015 در تمام زنجیره‌های تولید علم تا ثروت به رده پانزدهم جهان برسد که امروز ایران با تولید بیش از 4 درصد تولیدات علم جهان مقام هشتم را دارد.

سرکار با بیان اینکه در حال حاضر 29 دانشگاه کشور در حوزه نانو دوره کارشناسی ارشد دارند، گفت: 14 دانشگاه کشور نیز دانشجوی دوره دکتری نانو دارند، ضمن اینکه نانوفناوری به 8 صنعت در کشور نفوذ کرده است.

وی افزود: صنایع کشاورزی، ساختمان، نانومواد، محیط زیست و آب، بهداشت و سلامت، انرژی، خودرو و نساجی از صنایعی هستند که در حال حاضر از نانوفناوری استفاده می‌کند.

سرکار با بیان اینکه وجود نانو در صنایع رقابت‌پذیری صنعت را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: به صنایع هشدار داده‌ایم که اگر امروز به فناوری نانو در صنعت توجه نکنند آینده خود را از دست می‌دهند.

سرکار گفت: باید محصولاتی مبتنی بر نانوفناوری وارد بازار شود تا نظیر داروهای هوشمند و پارچه‌های هوشمند مرزها را بشکند.

وی گفت: یکی از کارشکنی‌های دشمنان علیه ما این بود که تجهیزات پیشرفته در این حوزه را به ما نفروشند. ولی ما تلاش کردیم که در این حوزه خودکفا شویم و در حال حاضر 25 شرکت در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی داریم.

وی گفت: در حوزه نانو در حال حاضر بیش از 250 شرکت با ارائه 150 فناوری مبتنی بر نانو در بازار مشغول هستند.

کلمات کلیدی: فناوری نانو، صنعت و فناوری نانو، فناوری نانو در صنعت، فناوری؛ نانو؛ نانوتکنولوژی، صنعت ایران

آمار بازدید: 249 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image