ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پذیرش دانشجو در دانشکده جهانگردی مازندران از مهر و وضعیت هرم هیات علمی (17 تیر 92)

پذیرش دانشجو در دانشکده جهانگردی مازندران از مهر و وضعیت هرم هیات علمی (17 تیر 92)

رییس دانشگاه مازندران از پذیرش دانشجو در دانشکده جدیدالتاسیس جهانگردی و میراث فرهنگی از مهر ماه امسال خبر داد.




احمد احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه توسعه و گسترش رشته‌ها در دانشگاه مازندران بر اساس نتیجه آمایش آموزش عالی استان و نیاز استان و کشور انجام می‌شود، اظهارکرد: این دانشگاه سال گذشته دانشکده علوم دریایی در سه رشته فیزیک دریایی، زیست دریایی و شیمی دریایی ایجاد کرد و امسال نیز دانشکده جهانگردی و میراث فرهنگی را احداث کرده است.



وی افزود: دانشکده جهانگردی و میراث فرهنگی در شهرستان نوشهر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.



احمدپو با بیان اینکه وضعیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت به دو سال گذشته پیشرفت بسیاری داشته است، اظهارکرد: 30 درصد دانشجویان مازندران را دانشجویان ارشد و دکتری تشکیل می‌دهند.



وی ادامه داد: این دانشگاه حدود 12 هزار دانشجو دارد که از این تعداد 9000 دانشجو در مقطع کارشناسی و 2700 دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.



رییس دانشگاه مازندران با بیان اینکه طی سه سال گذشته تعداد اعضای هیات علمی از 190 نفر به 300 نفر رسیده است، گفت: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو یک به 37 است که تمام سعی‌مان این است که تا آخر سال جاری این نسبت را یک به 30 برسانیم.



احمدپور با اشاره به انتشار فراخوان جذب هیات علمی در شهریور ماه، در خصوص وضعیت هرم هیات علمی دانشگاه، اظهارکرد: 25 نفر استاد، 65 نفر دانشیار، 35 نفر مربی و 165 استادیار در این دانشگاه حضور دارند و به علت جوان بودن دانشگاه سه سال است که اساتید بازنشسته نداشته‌ایم.





ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه پاسخگوی تقاضای دانشجویان نیست




رییس دانشگاه مازندران در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه هر ساله باید 20 درصد از ظرفیت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه کاهش و به بخش خصوصی واگذار شود، اظهارداشت: با توجه به اینکه دانشجویان از شهرستان‌های متفاوت به این دانشگاه می‌آیند، ظرفیت پذیرش خوابگاه‌ها پاسخگوی تقاضای دانشجویان نیست.



وی ادامه داد: تمام تلاش‌ دانشگاه این است که برای تمام متقاضیان به ویژه دختران و افراد کم بضاعت خوابگاه فراهم شود و در صورت تکمیل ظرفیت خوابگاه‌های دولتی دانشجویان را در خوابگاه‌های خصوصی‌ اسکان یابند.



احمدپور با بیان اینکه خوابگاه‌های خصوصی با ظرفیت 3000 نفر زیر نظارت دانشگاه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: هزینه این خوابگاه‌ها در مقایسه با مبلغ اجاره‌خانه‌ها بسیار کمتر است.



وی در پایان، گفت: در دو سال اخیر در جذب هیات علمی و تحصیلات تکمیلی خوب عمل کرده‌ایم و هدفمان این است که نسبت دانشجو به استاد را کاهش و در این راستا وضعیت خوابگا‌ه‌ها را هم سامان دهیم.

کلمات کلیدی: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه مازندران، خوابگاه‌های دانشگاه مازندران، خوابگاه‌های دانشجویی، دانشگاه مازندران، پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو دانشگاه مازندران، دانشکده جهانگردی مازندران، وضعیت هیات علمی دانشگاه مازندران

آمار بازدید: 393 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image