ارتباط مستقیم با 30677 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور سهمیه‌بندی کنکور در افغانستان و احضار وزیر (25 تیر 92)

سهمیه‌بندی کنکور در افغانستان و احضار وزیر (25 تیر 92)

کمیسیون فرهنگی و آموزش عالی افغانستان، وزیر آموزش عالی این کشور را برای ارائه توضیحات درباره طرح جدید سهمیه‌بندی کنکور به مجلس فراخواند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخیرا وزارت آموزش عالی افغانستان طرحی را ارائه کرده‌ است که به موجب آن تعداد پذیرفته‌شدگان کنکور در هر یک از ولایت‌های افغانستان به تناسب جمعیت و تعداد فارغ‌التحصیلان مدارس آن ناحیه سهمیه‌بندی می‌شوند.



اما این تصمیم تاکنون مخالفت‌های بسیاری را به همراه داشته است. «حافظ منصور»، یکی از نمایندگان مجلس، طرح سهمیه‌بندی دانشگاه‌ها را اشتباه خوانده و گفت: این طرح برخلاف قانون اساسی کشور و موازین حقوق بشری است. منصور تاکید کرد اجرای این تصمیم سبب ایجاد تبعیض و محدود شدن فضا برای رشد استعدادها خواهد شد.



به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، طرح سهمیه‌بندی کنکور در افغانستان صدها نفر از فعالان مدنی و ساکنان شهر «بامیان» در مرکز افغانستان را نیز به واکنش واداشته است. معترضان روز شنبه طی تظاهراتی انجام این تصمیم را مغایر قانون اساسی، حقوق شهروندی و اصل شایسته سالاری عنوان کرده و به مخالفت شدید با آن پرداختند.



بر همین اساس و به دنبال افزایش دامنه اعتراضات، کمیسیون فرهنگی و آموزش عالی مجلس افغانستان،‌ «عبدالله عبید»، وزیر آموزش عالی این کشور را برای ارائه توضیحات درباره این طرح به مجلس فراخواند.



«صفوره نیازی»، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و آموزش عالی مجلس افغانستان گفت: طرح سهمیه‌بندی کنکور در این کمیسیون هم با مخالفت اکثریت نمایندگان مواجه شده و تنها عده کمی با آن موافق بودند.



وی گفت: پاسخ وزیر آموزش عالی به اعتراضات این است که طرح فوق سبب شفافیت در کنکور می‌شود و نمایندگان مخالف در صورتی که طرحی دارند می‌توانند آن را ارائه کنند.



نیازی در پایان افزود: در پایان این نشست تصمیم بر این شد که طرح فوق با دقت بیشتری بررسی شده و تا هفته آینده مقام‌های وزارت آموزش عالی و کمیسیون فرهنگی و آموزش عالی مجلس به گفتگوهای خود ادامه دهند.



اگرچه هنوز جزئیات طرح جدید وزارت آموزش عالی افغانستان به صورت رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته اما مقام‌های این وزارتخانه اعلام کرده‌اند که میان جمعیت ولایات و تعداد فارغ‌التحصیلان مدارس تناسبی را در نظر گرفته‌اند که مطابق با آن پذیرفته‌شدگان دانشگاهی سهمیه‌بندی خواهند شد.

کلمات کلیدی: سهمیه‌بندی کنکور در افغانستان، سهمیه‌بندی کنکور، کنکور در افغانستان، اخبار کنکور در افغانستان، اخبار جدید کنکور در افغانستان، طرح جدید سهمیه‌بندی کنکور، طرح جدید سهمیه‌بندی کنکور در افغانستان

آمار بازدید: 328 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image