ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رشد 5 برابری اعزام دانشجویان به عمره مفرده طی 8 سال اخیر (1 مرداد 92)

رشد 5 برابری اعزام دانشجویان به عمره مفرده طی 8 سال اخیر (1 مرداد 92)

معاون فرهنگی واجتماعی وزیر علوم، گفت: در دولت‌های نهم و دهم بیش از 130 هزار دانشجو به سفر حج عمره اعزام شده‌اند که این آمار نسبت به کل تعداد دانشجویان اعزامی به عمره تا قبل از سال 84 رشد 5 برابری داشته است.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا خواجه سروی، گفت: یکی از ناب‌ترین و موثرترین حرکت‌های فرهنگی که در طول 8 سال گذشته در دانشگاه‌ها قوت گرفت و اثر گذاری مهمی بر فضای دانشگاهها حاکم کرد، سفرهای زیارتی عمره و عتبات دانشگاهیان بوده که با برنامه‌ریزی دقیقی که صورت گرفت، فرصتی استثنایی را برای تحول در سه عنصر اصلی دانشگاه یعنی استاد، دانشجو و کارمند فراهم آورد.


وی افزود: سفرهای زیارتی از سال 85 به صورت متمرکز از طریق ستادی که جهت این موضوع در معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم ایجاد شد، ساماندهی و پشتیبانی شد که هر سال بر تعداد متقاضیان سفر های زیارتی شامل عمره مفرده دانشجویی، عتبات عالیات عراق، سوریه و مشهد مقدس افزوده می‌شود، به گونه‌ای که هم اکنون با توجه به کثرت متقاضیان، اعزام به سفرهای فوق فقط از طریق قرعه کشی ممکن خواهد بود.


وی با اشاره به توزیع بیش از 180 هزار بسته آموزشی فرهنگی برای زائران، اظهارکرد: در طول 8 سال گذشته 400 همایش توجیهی آموزشی برای زائران سفرهای زیارتی به ویژه عمره دانشجویی به صورت استانی و دانشگاهی نیز برگزار شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در خاتمه با اشاره به انجام 380 هزار سفر زیارتی در دولت های نهم و دهم، تصریح کرد: از این میان حدود 130 هزار نفر از دانشگاهیان به عمره مفرده، بیش از 90 هزار نفر به عتبات عالیات عراق، بیش از 10 هزار نفر به عتبات عالیات سوریه و بیش از 150 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شده اند.

کلمات کلیدی: اعزام دانشجویان به عمره مفرده، اعزام دانشجویان به حج، عمره مفرده، میزان اعزام دانشجویان به عمره مفرده، اعزام دانشجویان به عمره، عمره دانشجویی، عمره دانشگاهیان

آمار بازدید: 287 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image