ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تشریح فعالیت‌های علمی، ‌پزشکی و فرهنگی جهاد دانشگاهی (4 مرداد 92)

تشریح فعالیت‌های علمی، ‌پزشکی و فرهنگی جهاد دانشگاهی (4 مرداد 92)

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: ۳۳ سال پیش آرمان‌های متعالی حضرت امام(ره) سبب شد جوانان داوطلب بار مسئولیت تحقق شعبه‌ای از جهاد در حوزه علم و فناوری و فرهنگ را در ساحت قدسی دانشگاه با تشکیل جهاد دانشگاهی بر دوش بگیرند.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار داشت: 33 سال پیش آرمان‌های متعالی حضرت امام (ره) سبب شد جوانان داوطلب بار مسئولیت تحقق شعبه‌ای از جهاد در حوزه علم و فناوری و فرهنگ را در ساحت قدسی دانشگاه با تشکیل جهاد دانشگاهی بر دوش بگیرند.

یادگاری با اشاره به گسترش دستاوردهای پژوهشی به فعالیت این نهاد در حوزه‌هایی همچون سلول‌های بنیادین، تولید فرستنده‌های رادیویی، فعالیت در حوزه نفت و ساخت دکل‌های حفاری، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و پیشگیری و درمان سرطان پرداخت و ادامه داد: بعد از فرمان امام در 23 خرداد 59 جهاد دانشگاهی به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب در 16 مرداد 59 با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاسیس شد و در سال‌های بعد با توجه به شرایط جدید دانشگاه‌ها مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه جهاد دانشگاهی پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی کشور باشد، به تصویب رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: از اهداف عالیه جهاد دانشگاهی می‌توان به توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه و دانشگاه، گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در جامعه برای خوداتکایی، گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز تحقیقاتی، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول تاسیس جهاد دانشگاهی پشتیبانی همه جانبه خود را از این نهاد انقلابی ابراز کردند، یادآور شد: ایشان در پاسخ به نامه‌ای که در آخر سال 91 به منظور اعلام آمادگی در صحنه تحریم و رفع مشکلات خدمت‌شان ارسال شد، در تاریخ 11 اردیبهشت 92 پاسخی به این نامه مرقوم کردند.

یادگاری با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش، آموزش، فرهنگ و کارآفرینی و اشتغال فعالیت‌های متعددی انجام داده است به فعالیت‌های 3 سال اخیر این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش پژوهش و در حوزه گروه فرهنگی مهندسی ما به بخش نفت و گاز و طراحی و ساخت دکل‌های نفت ورود کردیم که سال گذشته بین وزارت نفت، وزارت دفاع و جهاد دانشگاهی برای ساخت 14 دکل حفاری عقد قرارداد صورت گرفت و قرار شد تا 4 سال آینده به دانشی بومی تبدیل شود.

رئیس جهاد دانشگاهی تدوین دانش فنی، تولید نمونه مهندسی منسوجات ضد آتش، طراحی و ساخت مهندسی سامانه لیزری، طراحی و راه‌اندازی شارژرهای فازهای 17 و 18 عسلویه، ‌پیاده سازی سامانه مانیتورینگ صوت ورودی فرستنده FM، طراحی و ساخت فرستنده‌های پرقدرت نظامی را به عنوان بخشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: ما در بخش علوم پایه در 3 سال اخیر بحث تولید نانوذرات مغناطیسی و اکسید آهن و در بخش گروه پزشکی کشت سلول‌ها و تولیدات ضدسرطانی را دنبال کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه برخی مسئولان و دغدغه‌مندان کشور از مقام معظم رهبری درخواست تشکیل مرکز ذخایر ژنتیکی و سلولی را داشتند، ایشان در مرقومه‌ای به دفترشان فرموده بودند اگر این کار توسط جهاد دانشگاهی پیگیری شود پشتیبانی خواهد شد. لذا این مرکز را شکل داده و اساسنامه آن را نیز نوشته‌ایم و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری خواهد شد.

یادگاری به راه‌اندازی 4 بانک سلولی انسانی، جانوری،‌ مولکولی و گیاهی از سوی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: برگزاری اولین کنگره ژنتیکی و ‌رونمایی از دستاورد دانش فنی و تولید اولین رده سلولی پایا از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است که پژوهشگاه رویان که زنده‌یاد کاظمی آشتیانی بنیان آن را گذاشت به مرکزی تبدیل شده است که از کشورهای مختلف برای استفاده از این پژوهشگاه به آن مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ما با فعالیت‌های خود ثابت کردیم می‌توان با دو بال تخصص و و تعهد به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده و راه صدساله را یک شبه پیموده‌ایم.

یادگاری با اشاره به بخش دیگری از تولیدات پزشکی و علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: ما در حوزه آموزشی فعالیت‌های خوبی در بخش آموزش عالی، علمی کاربردی و آموزش‌های تخصصی پیشرفته داشته‌ایم. در شرایط کنونی جزو اولین گروه‌ها و اولین نهادهایی هستیم که دانشجویان دکترای پژوهش محور را ورود پیدا کرده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی در حوزه سیاست‌های فرهنگی گفت: ما در تشکیل سازمان‌های متعدد در حوزه معاونت فرهنگی فعالیت داشته‌ایم که در این زمینه می‌توان به مرکز امام و ولایت فقیه، سازمان دانشجویان، خبرگزاری دانشجویان ایران و خبرگزاری قرآن اشاره کرد.

یادگاری با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی در حوزه بیداری اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است و از این رو ما جهادگران دانشگاهی در همه امور پشتیبان ولایت فقیه و نگاه‌دار دستاوردهای انقلاب اسلامی هستیم.

کلمات کلیدی: جهاد دانشگاهی، اخبار جدید جهاد دانشگاهی، خبرهای جهاد دانشگاهی، فعالیتهای علمی جهاد دانشگاهی، فعالیتهای پزشکی جهاد دانشگاهی، فعالیتهای فرهنگی جهاد دانشگاهی، درباره جهاد دانشگاهی، آشنایی با جهاد دانشگاهی

آمار بازدید: 317 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image