ارتباط مستقیم با 30738 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت دستگاه درمان سرطان پوست با تکنولوژی نوین پلاسماجت (4 مرداد 92)

ساخت دستگاه درمان سرطان پوست با تکنولوژی نوین پلاسماجت (4 مرداد 92)

دانش آموخته فیزیک واحد علوم و تحقیقات موفق به ساخت دستگاه درمان سرطان پوست با تکنولوژی نوین پلاسماجت شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دانش آموخته فیزیک واحد علوم و تحقیقات به سرپرستی محمود قرآن‌نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای این واحد دانشگاهی در پروژه پژوهشی خود، موفق به ساخت دستگاه درمان سرطان پوست با تکنولوژی نوین پلاسماجت شد.

بر اساس این گزارش، مریم امینی دانش آموخته کارشناسی ارشد فیزیک واحد علوم و تحقیقات، گفت: بروز سرطان پوست با سرعت فراوانی سریع‌تر از سایر سرطان‌های انسان در حال افزایش است و در حال حاضر پس از سرطان ریه دومین دلیل مرگ انسان‌ها از سرطان است.

وی با بیان اینکه گستردگی این بیماری، شیوه‌ای نوین نیاز دارد که علاوه بر درمان به بافت و سلول‌های سالم آسیبی نرساند، افزود: درمان سرطان پوست به کمک تکنولوژی نوین پلاسما جت، علاوه بر از بین بردن سلول‌های سرطانی به سلول‌های سالم آسیبی نمی‌رساند و عوارض جانبی ندارد.

امینی تصریح کرد: در این پروژه ابتدا به طراحی و ساخت پلاسما جت با خصوصیات منحصر به فرد و مناسب برای بافت زنده که بتواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد، پرداخته شد و پس از ساخت این دستگاه در دو مرحله مورد آزمایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله اول این تکنولوژی برروی محیط کشت سلول‌های سرطانی به کارگرفته شد و پس از موفقیت کامل در آزمایشات در مرحله دوم آزمایشات برروی نمونه حیوانی (موش های بالغ ) با موفقیت کامل انجام شد.

به گفته امینی، تصویربرداری‌های انجام شده از بافت سلولی و نتایج پاتوبیولوژی نشان داده است که تابش پلاسماجت هیچ آسیب بافتی و عوارض جانبی بر روی سلول‌های سالم ندارد.

دانش آموخته واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: این پروژه برای اولین بار در سطح خاورمیانه با راهنمایی و سرپرستی محمود قرآن نویس و به کارگیری تجهیزات و دستگاه‌های منحصر به فرد و بسیار پیشرفته مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات انجام گرفت.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت دستگاه ساخته شده توسط مراجع قانونی زیربط دردست اقدام است، این پروژه را سرآغاز گامی بزرگ برای درمان دیگر سرطان‌ها و نجات بسیاری از بیماران دانست.

کلمات کلیدی: دستگاه درمان سرطان پوست، اختراع دستگاه درمان سرطان پوست، ساخت دستگاه درمان سرطان پوست، درمان سرطان پوست، تکنولوژی نوین پلاسماجت، درمان سرطان، تکنولوژی نوین پلاسماجت برای درمان سرطان

آمار بازدید: 302 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image