ارتباط مستقیم با 30679 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه شرایط بازگشت به داخل بورسیه های دستگاههای اجرایی و اعلام جزئیات انتقال 500 دانشجوی ایرانی (12 مرداد 92)

شرایط بازگشت به داخل بورسیه های دستگاههای اجرایی و اعلام جزئیات انتقال 500 دانشجوی ایرانی (12 مرداد 92)

مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان شرایط بازگشت به داخل دانشجویان بورسیه دستگاههای اجرایی کشور از جمله وزارت علوم را تشریح کرد.


محمدحسن یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با ارائه آماری در خصوص میزان ارسال درخواستهای دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای انتقال و ادامه تحصیل در داخل کشور، گفت: تعداد 500 دانشجوی ایرانی خارج از کشور درخواست خود را در سامانه خدمات آموزشی برای انتقال و پذیرش در دانشگاههای داخل در قسمت بررسی درخواستهای انتقال به داخل سامانه خدمات آموزشی ثبت کرده اند.

وی با اشاره به مقاطع تحصیلی این دانشجویان ادامه داد: 300 نفر در مقطع دکتری تخصصی، یک نفر در مقطع کاردانی، 105 نفر در مقطع کارشناسی پیوسته، 22 نفر در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، حدود 60 نفر در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته برای انتقال به داخل ثبت نام کرده اند.

به گفته مدیر کل دانشجویان داخل، نتایج بررسی درخواستها توسط دانشگاهها از طریق سامانه انتقال به داخل تا پایان مرداد به دانشجویان اعلام می شود.

یوسفی درباره پرداخت وام شهریه به این قبیل دانشجویان گفت: در صورتیکه دانشجویان برای تحصیل در دانشگاههای داخل واجد شرایط شناخته شوند علاوه بر اشتغال به تحصیل از اول مهرماه نامشان در صورت تمایل در لیست دانشجویان متقاضی دریافت وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قرار می گیرد.

این مقام مسئول سازمان امور دانشجویان درباره برخی شرایط انتقال دانشجویان بورسیه به داخل بر اساس ضوابط آیین نامه انتقال، گفت: آیین نامه انتقال به داخل برای دانشجویان بورسیه تدوین نشده و دانشجویان بورسیه نمی توانند به داخل منتقل شوند اما آن دسته از دانشجویانی که بورسیه دستگاههای اجرایی داخل کشور هستند تنها با رعایت برخی شرایط امکان انتقال به داخل را دارند.

وی در این باره با ذکر توضیحاتی، اظهار داشت: انتقال این دسته از دانشجویان در صورتی امکانپذیر است که مرجع بورس کننده با انتقالشان موافقت و تمام هزینه های مربوط به تعهدات دستگاههای بورس کننده از جمله وزارت علوم توسط فرد دانشجو تسویه شده باشد، به عبارت دیگر فرد متقاضی انتقال به داخل پس از انجام این دو اقدام مهم لازم است یک فرد آزاد شناخته شود تا با انتقالش به داخل موافق شود.

یوسفی درباره وضعیت تحصیلی دانشجویانی که قصد انتقال به داخل را دارند، تاکید کرد: آن دسته از دانشجویان ایرانی که هم اکنون در خارج مشغول به تحصیل هستند یا دانشجویانی که انصراف داده اند، امکان انتقال به داخل را دارند.

وی در این باره به یک شرط مهم اشاره کرد و گفت: فاصله بین انصراف از تحصیل تا زمان ارائه درخواست به داخل کشور برای انتقال نباید بیش از یکسال باشد.

کلمات کلیدی: شرایط بازگشت به داخل بورسیه های دستگاههای اجرایی، بورسیه های دستگاههای اجرایی، سازمان امور دانشجویان، انتقال و ادامه تحصیل در داخل کشور، انتقال دانشجو، انتقال دانشجویان به داخل کشور، سامانه انتقال به داخل دانشجویان

آمار بازدید: 342 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image