ارتباط مستقیم با 30649 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تشخیص ساده عفونت‌های گوارشی با نانوبیوفناوری توسط محققان دانشگاه تهران (14 مرداد 92)

تشخیص ساده عفونت‌های گوارشی با نانوبیوفناوری توسط محققان دانشگاه تهران (14 مرداد 92)

محققان دانشگاه تهران روش مُلکولی نوینی بر پایه نانو بیوفناوری برای تشخیص سریع و ساده میکروارگانیزم‌های ‏ایجاد‌کننده عفونت‌های گوارشی ارائه کردند که در شیوع‌های ناگهانی ‏عوامل بیماری‌زا کاربردهای فراوانی دارد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، امروزه شیوع میکروارگانیزم‌های بیماری‌زا در جوامع بشری و تشخیص زود‌هنگام آنها به عنوان یک مشکل اساسی مطرح ‏است و اکثر روش‌ها و کیت‌های تشخیصی موجود در بازار جهانی مبتنی بر روش‌های سنتی و غنی ‌سازی محیط کشت هستند که ‏فرایندی بسیار زمان‌بر و طولانی است.

از سوی دیگر این روش‌های تشخیصی دارای حساسیت و ویژگی بالایی نیستند و وابسته به دستگاه‌های پیشرفته و عمدتا گران قیمت و پیچیده بوده که کار با آنها نیاز به پرسنل مجرب دارد.‏

در این راستا محققان دانشگاه تهران در پروژه تحقیقاتی، روش ملکولی نوین بر پایه نانو بیوفناوری برای تشخیص سریع و ساده میکروارگانیزم‌ها به ‏خصوص عوامل اصلی ایجاد‌ کننده سالمونلوز (عفونت‌های روده) و عفونت‌های گوارشی ارائه کردند.

در این روش، سرعت عمل نسبت به روش‌های ‏تشخیصی مشابه بسیار بالاتر بوده و در نهایت محصول از طریق تغییر رنگ بدون نیاز به هیچ گونه دستگاه و مواد شیمیایی ‏خطرناک، مورد ‌شناسایی قرار می‌گیرد. ضمن آنکه این روش از ویژگی و حساسیت بالایی برخوردار است.‏

هدف از این تحقیقات تشخیص میکروارگانیزم‌ها از طریق به کارگیری روشی سریع، ساده و ‏اختصاصی بر پایه تکثیر ماده ژنتیکی در شرایط دمایی ثابت اجرایی شده که برای این منظور باکتری‌های مورد نظر مورد آماده ‌سازی و کشت و ریبونوکلئیک اسیدهای موجود در آنها ‏استخراج شدند.

به‌ کار‌گیری نانو ذرات جهت تشخیص ساده و کم‌ هزینه میکروب‌ها، حصول دانش فنی تشخیص میکروبی در بازه کوتاه زمانی، تشخیص ملکوکی و رنگی میکروارگانیزم‌ها بر پایه ‏نانو ذرات، تدوین روش تشخیصی با حساسیت و ویژگی منحصر به ‌فرد و کاربرد جهت شرایط حاد و ‏بحرانی چون شیوع پاتوژن‌ها در حوادث غیر مترقبه از جمله نتایج این تخقیقات بوده است.

از این روش می‌توان در مواردی چون شیوع‌های ناگهانی عوامل بیماری‌زا و ‏آلودگی‌های ناشی از آنها جهت تشخیص ساده و سریع و نیز انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه کاهش دامنه گسترش استفاده کرد از این رو کاربرد آن در صنایع پزشکی، صنایع غذایی، صنایع تشخیص آزمایشگاهی و حتی صنایع دفاعی مشهود است.

کلمات کلیدی: تشخیص ساده عفونت‌های گوارشی، چگونگی تشخیص ساده عفونت‌های گوارشی، راهکار جدید تشخیص عفونت‌های گوارشی، نانوبیوفناوری، کاربردهای نانوبیوفناوری، دانشگاه تهران، تحقیق و پژوهش در دانشگاه تهران

آمار بازدید: 296 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image