ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور برای انتخاب رشته در کنکور با کارشناسان کارآمد مشاوره کنید (16 مرداد 92)

برای انتخاب رشته در کنکور با کارشناسان کارآمد مشاوره کنید (16 مرداد 92)

یک دکترای مشاوره روانشناسی، به افرادی که قصد انتخاب رشته در کنکور سراسری را دارند، توصیه کرد: برای انتخاب رشته درست و منطقی با کارشناسان کارآمد مشاوره کنند.




مریم رئوفی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، از کنکور و موفقیت در آن به عنوان یکی از مقاطع سرنوشت ساز زندگی یاد کرد و گفت: انتخاب رشته در کنکور سراسری یکی از حساس‌ترین و سرنوشت سازترین انتخاب‌هایی است که در دوران جوانی رخ می‌دهد و توجه به آن از اهمیت زیادی برخورداراست، چرا که این انتخاب به نوعی آینده فرد را رقم می‌زند.



این دکترای مشاوره روانشناسی توانایی‌ها و استعدادهای افراد را متفاوت می‌داند و معتقد است، علاوه بر توانایی‌ها، استعدادها و علایق توجه به شرایط خانواده، بازار کار و ... فاکتورهایی هستند که باید در انتخاب رشته مورد توجه قرار گیرند.



وی سپس بر لزوم مشاوره با کارشناسان و مشاوران در زمینه انتخاب رشته تحصیلی تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد که جوانان آگاهی کاملی از انواع و اقسام رشته‌ها و شرایط آنها، بازار کار و حتی علاقه‌مندی خود ندارند و در این زمینه کارشناسان و مشاوران کارآمد می‌توانند افراد را در انتخاب یک رشته متناسب با شرایط، ویژگی‌ها و استعدادهای او یاری کند.



این دکترای مشاوره روانشناسی سپس به کنکوری‌ها و خانواده آن‌ها این هشدار را داد که تنها با افراد کارآمد، متخصص و خبره مشاوره کنند و آینده خود و فرزندانشان را به هرکسی نسپارند.



وی گفت: جوانان و کنکوری‌ها باید توجه داشته باشند که دانشگاه همه چیز نیست و گرچه می‌تواند در دستیابی به موفقیت و آینده بهتر اثر گذار باشد، اما صرفا ورود به دانشگاه نمی‌تواند تضمین کننده آینده افراد باشد.



رئوفی افزود: اگر هدف فقط ورود به دانشگاه باشد، چه بسا فرد در ادامه راه از انتخاب خود پشیمان شود و در این صورت نه تنها عمر، سرمایه و فرصت‌های خود را از دست داده، بلکه حتی ممکن است دچار سرخوردگی شود.

کلمات کلیدی: انتخاب رشته در کنکور، توصیه های انتخاب رشته در کنکور، مشاوره انتخاب رشته در کنکور، انتخاب رشته درست و منطقی، انتخاب رشته، کنکور 92

آمار بازدید: 280 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image