ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار روسای 3 دانشگاه ناظر سنجش و پذیرش دانشجو می شوند (16 مرداد 92)

روسای 3 دانشگاه ناظر سنجش و پذیرش دانشجو می شوند (16 مرداد 92)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز تکلیف حضور روسای سه دانشگاه کشور را در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه 16 مرداد مجلس شورای اسلامی، با بند خ ماده 2 طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشگاه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موافقت کردند.

در جریان بررسی بند خ ماده 2 طرح مذکور اصل ماده به رأی نمایندگان گذاشته شد که با 134 رأی موافق،8 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر تصویب شد.

بر اساس ماده 2 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به منظور برنامه ریزی، تصویب مقررات هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش علمی و پذیرش دانشجو برای کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری حرفه ای و دکتری پیوسته «شورای سنجش و پذیرش دانشجو» که از این پس شورا نامیده می شود با ترکیب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (رئیس شورا)، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور (دبیر اول)، یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان ناظر، تشکیل می شود.

همچنین بند خ ماده 2 به شرح زیر اصلاح شد:

رؤسای سه دانشگاه از دانشگاه های زیر مجموعه وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های غیر دولتی به پیشنهاد وزرای مذکور و انتخاب شورا به عنوان ناظر نیز در این ترکیب قرار می گیرند.

همچنین رؤسای مرکز سنجش آموزش و پرورش و مرکز آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون حق رأی در این شورا قرار می گیرند.

نمایندگان مجلس امروز مصوبات دیگری از جمله قانونی شدن طرح سنجش و پذیرش دانشجو، لغو قانون کنکور سال 86 و وظایف آموزش و پرورش را هم با آراء خود تصویب کردند.

کلمات کلیدی: سنجش و پذیرش دانشجو، نظارت بر سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو، سنجش و پذیرش دانشگاه، لغو قانون کنکور سال 86

آمار بازدید: 240 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image