ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی اتاق فکر برای پویایی فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ایجاد شود (20 مرداد 92)

اتاق فکر برای پویایی فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی ایجاد شود (20 مرداد 92)

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در حال حاضر جو آرام و فضای نسبتا خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی حاکم است، گفت: ایجاد اتاق فکر برای پویایی فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید از اولویت‌های وزیر بهداشت دولت یازدهم باشد.




محسن پرویز در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ایجاد فضای فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهارکرد: فضای فرهنگی دانشگاه‌ها متاثر از فضای فرهنگی کل کشور است و تفاوتی بین این دو بخش وجود ندارد.



وی با بیان اینکه در حال حاضر جو آرام و فضای نسبتا خوبی در دانشگاه‌ها حاکم است، گفت: اگرچه هیچوقت نمی‌توان نقطه ایده‌الی را پیدا کرد، اما فعالیت‌های فرهنگی به هیچ وجه نباید متوقف شود، چرا که هرچه قدر فعالیت‌های مثبت انجام شود باز هم می‌توان آن را ادامه داد.



معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به لزوم در اولویت قرار دادن برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزیربهداشت دولت یازدهم، اظهارکرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی جلسات تریبون‌های آزاد و نشست‌هایی برای طرح نظرات دانشجویان در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برگزار شده است، اما متاسفانه این تریبون‌ها با جلسات آزاد اندیشی اشتباه گرفته شده است.



وی با تاکید بر اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی محیطی برای مشارکت دانشجویان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، گفت: برگزاری جلسات آزاد اندیشی باید روال خود را طی و از قواعد علمی پیروی کند، بنابراین دانشجویان می‌توانند در بخش‌های مختلف مشارکت داشته باشند و به حل موضوع کمک کنند.



وی در خصوص برخی از دیدگاه‌ها در ارتباط با برخوردهای سلیقه‌ای با کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون‌های آزاد در دانشگاه‌ها، گفت: بحث‌های مرتبط در کرسی‌های آزاد اندیشی بحث‌های علمی است، بنابراین برخورد سلیقه‌ای با این کرسی‌ها وجود ندارد و مطالبی که در این باره گفته می‌شود، مرتبط با این کرسی‌ها نیست، چرا که این کرسی‌ها از قبل بوده و کسی هم مانع برگزاری آن نمی‌شود، در واقع نمی‌توان با یک بحث علمی، برخورد سلیقه‌ای کرد.



پرویز با اشاره به مباحث مطرح شده در زمینه برخوردهای سلیقه‌ای که با تریبون‌های آزاد می‌شود، گفت: این مباحث به دلیل تلقی‌های متفاوت از برگزاری این تریبون‌ها ایجاد شده است، البته در برخی دانشگاه‌ها دیده می‌شود که برخی دانشجویان به دلیل شور و هیجان مطالبی را در تریبون‌ها مطرح کرده‌اند که مورد انتقاد قرار گرفته که محدودیت‌هایی برای این بخش ایجاد کرده‌ است.





گاهی تجربه خوبی از فضای سیاسی که در دانشگاه ایجاد می‌شود، نداریم




وی افزود: تصور این است که اگر مطالب مطرح شده در محیط‌های دانشگاه در خود باقی بماند و افرادی از بیرون از این محیط سوءاستفاده نکنند، ظرفیت‌های زیادی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون‌های آزد وجود دارد، اما متاسفانه گاهی تجربه‌های خوبی از فضای سیاسی که در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، نداریم و گروه‌ها و احزاب بعضا سعی می‌کنند، پایگاه‌هایی در دانشگاه برای حزب خودشان ایجاد کنند که این فضاها خوب نیست و به فضای دانشگاه لطمه می‌زند.



به گفته معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دخالت‌های حزب و گروه‌های بیرونی در فضای گفتمان دانشگاه‌ها از ابتدای انقلاب وجود داشته و تاکنون ادامه دارد و همواره برخی افراد سعی می‌کنند در دانشگاه‌ها پایگاهی ایجاد کنند که به نفع حزب و گروه خود استفاده کنند که این موجب بروز عکس‌العمل‌ها می‌شود و گفتمان دانشگاه‌ها را از فضای سالم خارج می‌کند.



وی در خصوص اقدامات وزیر بهداشت دولت یازدهم برای ایجاد پویایی در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون‌های آزاد، گفت: برای فعالیت‌های فرهنگی نیازمند اتاق فکر هستیم و باید از نظرات کارشناسان استفاده کنیم، بنابراین باید ترکیبی از افراد استراتژیست که با اصول و مبانی مسائل فرهنگی آشنا هستند و افراد با تجربه در محیط‌های دانشگاهی استفاده کرد تا تصویر درستی از فعالیت‌های فرهنگی قابل انجام در دانشگاه‌ها ترسیم شود.





ایجاد زمینه‌های فرهنگی برای دیگر گروه‌های مرتبط با وزارت بهداشت




معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: یکی از بحث‌های مغفول مانده در وزارت بهداشت ایجاد زمینه‌های فرهنگی برای سایر افرادی است که مرتبط با وزارت بهداشت هستند و دانشجو نیستند، به گونه‌ای که فعالیت فرهنگی برای کارکنان،‌ اساتید،‌ مراجعه کنندگان و خدمت گیرندگان این حوزه در بسیاری از اوقات فراموش می‌شود و متاسفانه برای این بخش برنامه‌های مدون و مناسب نداریم، بنابراین این مسائل باید از اولویت‌های فرهنگی وزیر بهداشت دولت یازدهم باشد.



وی با تاکید بر لزوم پیگیری جلسات شورای نظارتی وزارت بهداشت، گفت: ایجاد اتاق فکر برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند فضای بسیار مثبتی در حوزه فرهنگی وزارت بهداشت ایجاد کند تا شاهد فعالیت‌های بیشتری در این حوزه باشیم، اگرچه در دوره‌های مختلف و در دوره اخیر فعالیت‌های فرهنگی خوبی انجام شده است.

کلمات کلیدی: پویایی فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، پویایی فرهنگی، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، اخبار جدید دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، اتاق فکر، اتاق فکر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

آمار بازدید: 237 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image