ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد ایجاد دو رشته جدید ارشد در دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان از مهر (21 مرداد 92)

ایجاد دو رشته جدید ارشد در دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان از مهر (21 مرداد 92)

رییس دانشگاه پیام‌نور خوزستان از پذیرش دانشجو در دو رشته جدید مقطع کارشناسی‌ ارشد در واحد اهواز از مهرماه امسال خبرداد و گفت: با اخذ مجوز رشته‌های جدید امسال پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد، از طریق فراگیر و کنکور سازمان سنجش، در هشت رشته‌ محل انجام می‌شود.




دکتر رازقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به اخذ مجوز رشته‌های شیمی‌آلی و علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌ ترتیب در واحدهای اهواز و سوسنگرد، اظهارداشت: امسال پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌ محل‌های ادبیات در (واحد رامهرمز)، ادبیات در (واحد خرمشهر)، ادبیات، فیزیک، علوم قرآن و حدیث، جغرافیا و شیمی‌آلی در (واحد اهواز) و علوم‌ قرآن و حدیث در (واحد سوسنگرد) انجام می‌شود.



وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها هر سال تغییر می‌کند، تصریح کرد: هنوز ظرفیت‌های جدید اعلام نشده‌ است، اما این رقم در سال‌های گذشته بین 30 تا 40 دانشجو در هر رشته بوده‌ است.



رازقی‌زاده با بیان اینکه پذیرش فراگیر به‌ معنای ورود داوطلبان با سطح علمی پایین به دانشگاه نیست، افزود: پذیرش دوره فراگیر به‌ منزله فرصت برای داوطلبانی است که به‌ علت عدم مهارت تست‌زنی و سرعت‌عمل، در کنکور سازمان سنجش موفق نمی‌شوند، در واقع بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویانی که از نظر سطح علمی دارای معدل بالایی هستند، به‌علت نداشتن سرعت‌عمل در تست زدن نمی‌توانند از طریق کنکور سراسری به دانشگاه راه یابند که دوره‌های فراگیر این امکان را برای این‌دسته از داوطلبان فراهم کرده‌ است و در حال حاضر هم از بین این پذیرفته‌شدگان برخی افراد در سطح دکتری در حال ادامه تحصیل هستند.



وی همچنین از اختصاص بیش از سه‌ چهارم ظرفیت رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه به پذیرش بدون آزمون اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر رشته‌های دانشگاه در مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.


کلمات کلیدی: رشته جدید ارشد، ارشد، دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان، اخبار جدید دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان، کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان

آمار بازدید: 1044 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image