ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی دانشگاه‌های آسیا درصدد جذب سرمایه‌های خارجی (23 مرداد 92)

دانشگاه‌های آسیا درصدد جذب سرمایه‌های خارجی (23 مرداد 92)

بررسی‌های جدید از سوی موسسه «تایمزهایراجوکیشن» نشان می‌دهد که دانشگاه‌های آسیایی در صدر فهرست جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جانب شرکت‌های بین‌المللی برای انجام تحقیقات دانشگاهی خود هستند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در بالای این فهرست که از سوی موسسه اعتبارسنجی «تایمزهایراجوکیشن» منتشر شده، 9 کشور آسیایی قرار دارند که بیش از 50 درصد از موسسات آموزش عالی آنها در 10 رتبه نخست این فهرست هستند و تعداد آنها بیشتر از سایر موسسات شرکت‌کننده از دانشگاه‌های قاره‌های دیگر است.


رتبه نخست این فهرست به کره جنوبی تعلق گرفته و شرکت‌های جهانی مبلغی معادل 100 هزار دلار آمریکا برای هر محقق کره‌ای هزینه می‌کنند تا هزینه تحقیقات دانشگاهی آنها تامین شود. این رقم برای کشورهای انتهایی این فهرست 10 هزار دلار در ازای هر محقق در نظر گرفته شده است.


در رتبه دوم این فهرست سنگاپور قرار گرفته که شرکت‌های بین‌المللی بر روی هر یک از محققان این کشور 84 هزار و 500 دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. علاوه بر کره جنوبی و سنگاپور، در جمع 10 کشور نخست،‌ تایوان با 53 هزار و 900 دلار و چین با 50 هزار و 500 دلار جذب سرمایه تحقیقاتی در ازای هر محقق به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم قرار گرفته‌اند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اج فایننشیال دیلی،‌ در رتبه دهم این فهرست نیز هند قرار گرفته است. این کشور که پنجمین کشور دارای ارزش بازرگانی در آسیا است برای هر یک از محققان خود به طور میانگین 36 هزار و 900 دلار سرمایه خارجی جذب می‌کند.

کلمات کلیدی: جذب سرمایه‌های خارجی، دانشگاه‌های آسیا، اخبار جدید دانشگاه‌های آسیا، تحصیل در دانشگاه‌های آسیا، تحقیقات دانشگاهی

آمار بازدید: 215 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image