ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ضرورت توجه به آموزش بالینی و اخلاق پزشکی در آموزش علوم پزشکی (27 مرداد 92)

ضرورت توجه به آموزش بالینی و اخلاق پزشکی در آموزش علوم پزشکی (27 مرداد 92)

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم توجه وزیر بهداشت دولت یازدهم به گسترش تبادلات علمی و اطلاعاتی با دیگر کشورها، گفت: در حال حاضر این روابط برقرار است، اما باید ارتباطات جامع،‌ منسجم، منظم و روان‌تری در این حوزه ایجاد شود.



حمید اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص اولویت‌های آموزش علوم پزشکی در وزارت بهداشت دولت یازدهم، اظهار کرد: در حال حاضر بروز کردن مباحث آموزشی مهمترین چالش در زمینه آموزش علوم پزشکی است که باید با توجه به پیشرفت‌های روز دنیا تغییر کند.


وی با اشاره به مغفول ماندن آموزش بالینی در حوزه علوم پزشکی، گفت: متاسفانه با وجود پیشرفت‌هایی که در حوزه علوم پزشکی در کشور ایجاد شده است، آموزش بالینی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است و علی‌رغم موفقیت‌های کسب شده،‌ این حوزه از هماهنگی مناسبی با پیشرفت‌های حاصل شده در دیگر کشورها برخوردار نیست که توجه به این مسئله امر ضروری به نظر می‌رسد.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم توجه وزیر بهداشت دولت یازدهم به ارتقای سطح ارتباطات رسمی و آموزشی با جهان و دانشگاه‌های پیشرفته در حوزه آموزش علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: اگرچه در حال حاضر این روابط برقرار است، اما باید ارتباطات جامع منسجم و منظم و روان تری در این حوزه ایجاد شود.



ضرورت تقویت اخلاق حرفه‌ای و اخلاق مداری در آموزش علوم پزشکی


اکبری با اشاره به توجه و تقویت اخلاق حرفه‌ای و اخلاق مداری در آموزش علوم پزشکی به عنوان اولویت دیگر وزیر بهداشت دولت یازدهم، افزود: در سه دهه اخیر در حوزه آموزش اخلاق پزشکی، اخلاق مداری و توانمندسازی کادر پزشکی به طوری که بتوانند جایگاه و شخصیت خود را بشناسند، عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و امروز با چالش‌های مهمی در حوزه اخلاق پزشکی مواجه‌ایم که به شدت مشهود است.


وی با اشاره به تربیت و آموزش یک بعدی پزشکان و عدم توجه به حوزه اخلاق پزشکی در سال‌های اخیر، گفت: وزارت بهداشت 160 هزار دانشجو در زیر مجموعه خود دارد و به دلیل اینکه در حوزه‌های دیگر درمانی با مشکلات دیگری درگیر است، از حوزه اخلاق پزشکی غافل مانده است، اما به هر حال این دانشجویان در آینده جامعه موثر هستند، بنابراین باید تقویت و توانمندسازی حرفه‌ای دانشجویان و افزایش مهارت‌های ارتباطی آنان به دلیل ارتباط موثر با جامعه توجه شود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: به نظر می‌رسد کادر جدید وزارت بهداشت باید در حوزه آموزشی؛ اخلاق پزشکی،‌ خودباوری،‌ اخلاق مداری را در آموزش دانشجویان مد نظر قرار دهند و برنامه‌ریزی جدید و منسجمی در بعد فرهنگی و آموزشی برای کارکنان و دانشجویان داشته باشند.

کلمات کلیدی: آموزش علوم پزشکی، اخلاق مداری در آموزش علوم پزشکی، آموزش بالینی، اخلاق پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران

آمار بازدید: 242 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image