ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه درخواست‌ها و مطالبات یک عضو هیات علمی دانشگاه از وزیر علوم (28 مرداد 92)

درخواست‌ها و مطالبات یک عضو هیات علمی دانشگاه از وزیر علوم (28 مرداد 92)

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی توفیقی را فردی آرام، خوش‌فکر و آشنا به مسائل دانشجویان دانست و گفت: با توجه به شناختی که از وی دارم می‌توان نسبت به اوضاع آموزش عالی کشور امید داشت چرا که وی فردی معتدل در همه زمینه‌های اجتماعی است.




امیر محمود حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه دانشگاه باید دانشجو محور باشد، اظهارکرد: دانشگاه باید در مسائل اجتماعی و صنفی، دانشجویان را مورد توجه قرار دهد که با شناختی که از دکتر توفیقی وجود دارد، انتظار است محیط دانشگاه‌ها بسیار خوب و مطلوب شود.



وی با اشاره به لزوم وجود کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: باید نسبت به تقویت فضای شاد و پویا در دانشگاه‌ها در چارچوب قانون کارهایی انجام شود.



حریرچی با بیان اینکه دانشجویان افرادی آرمان‌خواه و به دنبال عدالت برای جامعه هستند، تاکید کرد: باید فضایی در دانشگاه‌ها ایجاد شود که دانشجویان و اساتید بتوانند در شرایط آرام و راحت‌تری در دایره قانون، ابراز عقیده کنند.







باید نوع رفتار با دانشجو و اساتید فرهنگ‌سازی شود




حریرچی با اشاره به شان بالای دانشجو و اساتید در جامعه، خاطرنشان کرد: باید نوع رفتار با دانشجو و اساتید فرهنگ‌سازی شود و احترام باید نکته اصلی و مهم در جوامع دانشگاهی تلقی شود.



وی اظهار کرد: امید است وزیر علوم با توجه به معاونینی که در حوزه پژوهشی و دانشگاهی انتصاب می‌کند، بتواند نشاط را به دانشگاه برگرداند. همچنین با عملکرد خود استقلال دانشگاه‌ها را افزایش دهد.





دانشگاه‌ها باید سیاست‌زدایی شوند




حریرچی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید سیاست‌زدایی شوند، گفت: دانشگاه مستقل دانشگاهی است که در آنها تنها رشد و ارتقای علمی مد نظر باشد.



وی با بیان اینکه علم حد و مرز ندارد و باید برای ارتقای علم به فکر برگزاری سمینارها و انجمن‌های بین‌المللی باشیم، خاطرنشان کرد: با حضور در مجامع علمی بین‌المللی و یا حضور دانشمندان و اساتید سایر کشورها درایران می‌توان گام‌های موثری را در جهت توسعه کشور و ارتقای دانش‌ها بار توان مالی کشور برداشت، بنابراین وزیر علوم باید نسبت به افزایش این ارتباطات تمهیداتی بیاندیشند.



حریرچی با اشاره به اعتماد مردم به قشر دانشگاهی، خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین سمینارهایی می‌توان درباره موضوعات روز کشور بحث و تبادل نظر کرد و از طریق بحث‌های علمی به نتیجه مطلوب رسید.



وی در پایان با اشاره به برنامه‌های مطلوب رییس جمهوری، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود توفیقی حرکتی رو به اعتدال را پیش بگیرد و در زمینه ارتقای جامعه دانشگاهی موفق شود.

کلمات کلیدی: عضو هیات علمی دانشگاه، وزیر علوم، درخواست از وزیر علوم، دانشگاه‌ها باید سیاست‌زدایی شوند، نوع رفتار با دانشجو و اساتید، فرهنگ سازی نوع رفتار با دانشجو و اساتید، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

آمار بازدید: 270 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image