ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی چالش‌های جدی در نظام آموزش عالی شیلی (30 مرداد 92)

چالش‌های جدی در نظام آموزش عالی شیلی (30 مرداد 92)

سیاست‌های نظام آموزش عالی در شیلی در حال حاضر با چالش‌های مهمی همچون ارتقای کیفیت،‌ افزایش امکان دسترسی،‌ تأمین بودجه و نیز سیاست‌های تحقیقاتی مواجه است که طبق گفته کارشناسان این مشکلات باید بهبود یابند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آموزش باید دانش و مهارت، دیدگاه‌ها و ارزش‌ها را گردهم آورد و کارشناسان نظام آموزش عالی شیلی نیز برای بهره‌مند شدن از این مزایا بر روی ارتقای کیفیت،‌ افزایش امکان دسترسی،‌ بودجه و سیاست‌های تحقیقاتی تاکید کرده است.



کارشناسان تحصیلات تکمیلی در این رابطه خاطر نشان کردند که در بحث «کیفیت»، چالش‌های اصلی چون اعتباربخشی،‌ نظارت و اطلاعات وجود دارد و برای این کشور که مدتی درگیر بحران آموزشی بوده بیش از هر موضوع دیگری در این زمینه‌ها نیاز به بهبود است.



برای این منظور نظام ملی اعتباربخشی باید بهبود یافته و نحوه اعطای قدرت به آژانس‌های اعتباربخشی شفاف‌سازی شود. در بحث «نظارتی»، نظام آموزشی شیلی باید آیین‌نامه‌های جدیدی را وضع کند که زمینه‌ساز رفع بیشتر نیازها و فراهم‌کننده ابزار مورد نیاز مسئولان برای اطمینان از صحت نظارت‌های قانونی است.



موضوع «دسترسی به تحصیلات تکمیلی» نیز یکی از شاخص‌های مهم در نظام آموزشی شیلی است چرا که در این کشور امکان دسترسی به آموزش به شدت ناعادلانه است. به این ترتیب اصلاح در سیستم‌های پذیرش دانشجو، آزمون‌های مربوطه و در نظر گرفتن سوابق تحصیلی دوره متوسطه داوطلبان در این زمینه مشکل‌گشا خواهد بود.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز،‌ بحث «تامین بودجه» که یکی از جنبه‌های مهم آموزش عالی در شیلی است، به صورت مستقیم به افزایش دسترسی به تحصیلات تکمیلی و تقویت موسسات آموزش عالی کمک می‌کند.



به همین دلیل کمک‌های دولتی به دانشگاه‌های شیلی می‌بایست به درستی سهمیه‌بندی شوند. این کمک‌های مالی برای انجام تحقیقات علمی بسیار موثر هستند اما به دلیل عدم تنظیم درست در تخصیص بودجه‌های دانشگاهی، اعتبارات دانشگاه‌های این کشور به شدت کاهش یافته است.



یکی دیگر از مسائل مهمی که نظام آموزش عالی شیلی با آن روبروست بحث «تحقیقات» است. امروزه بیشتر تحقیقات علمی در شیلی تنها از سوی پنج الی شش دانشگاه این کشور انجام می‌شوند اما در این زمینه ظرفیت‌های همکاری زیادی مشاهده می‌شود که برای پاسخگویی به این نیازها احداث دانشگاه‌هایی با استانداردهای جهانی و مجهز به فن‌آوری‌های جدید، تجهیزات علمی و گسترش فرهنگ کار گروهی جوابگو خواهند بود.



همچنین موسسات آموزش عالی شیلی می‌بایست برای بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان، رشته‌های دانشگاهی انعطاف‌پذیرتر، هماهنگ‌تر و متنوع‌تری را به ویژه در شاخه علوم انسانی ارائه دهند.


کلمات کلیدی: نظام آموزش عالی شیلی، وضعیت نظام آموزش عالی شیلی، مشکلات نظام آموزش عالی شیلی، دانشگاههای شیلی، تحصیل در شیلی

آمار بازدید: 334 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image