ارتباط مستقیم با 30695 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور: معضل مدرک‌گرایی را برطرف می‌کنیم (3 شهریور 92)

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور: معضل مدرک‌گرایی را برطرف می‌کنیم (3 شهریور 92)

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین است، گفت: با راه اندازی نهضت آموزش اشتغال مبتنی بر فنی و حرفه ای معضل مدرک گرایی را برطرف می کنیم.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه همدان، دکتر سهراب رضایی در آیین افتتاح بیست و یکمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به شعار دانشگاه بوعلی سینا مبنی بر دانشگاهی متفاوت از سایر دانشگاه ها اظهار کرد: این شعار باید در برنامه های جشنواره نیز دیده شود به طور نمونه می توان در جشنواره سال آینده مسابقات صحیفه سجادیه و الغدیر را لحاظ کرد چرا که این مسابقات فرهنگی رویکرد دانشگاه را نشان می دهد.



وی بزرگترین نتیجه فعالیتهای فرهنگی را رفع مشکل بیکاری و تقویت استقلال و خودباوری دانشجویان و دانشگاه دانست و گفت: این استقلال در پایان به استقلال نظام منجر می‌شود که این مسابقات از جمله موارد زمینه‌ساز برای تقویت فرهنگ است.



رضایی با اشاره به شعار دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: یکی از اهداف دانشگاه مبارزه با مدرک گرایی است، آسیبی که امروز دانشجویان و جوانان کشور به آن دچار شده‌اند.



وی تربیت نیروی متخصص کاربلد و کارآفرین را رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای برشمرد و گفت: هر دانشجویی که به دانشگاه فنی و حرفه ای وارد می شود باید خود را برای این مورد که نیرویی کارآمد و متخصص خواهد شد، آماده کند و نباید نگران اشتغال خود بعد از فارغ التحصیلی باشد. این رسالت دانشگاه پیامدهای فرهنگی بسیاری دارد که از جمله آن می توان به تسهیل در تشکیل خانواده توسط جوانان اشاره کرد.



سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از اجرای طرحی با عنوان آموزش فنی و حرفه ای مبتنی بر اشتغال و تولید در کشور خبر داد و گفت: این طرح به دانشجو امکان می دهد تا از امکانات و فضای دانشکده های فنی و حرفه‌ای استفاده کرده و در کنار تحصیل و ایام تعطیلی دانشکده به امر تولید بپردازد تا بتواند درآمدزایی داشته باشد.



وی افزود: درآمدهای حاصل از این کار بین دانشجو، اساتید و تجهیز کارگاه تقسیم خواهد شد.



وی اظهار کرد: تمامی امکانات برای این کار در دانشکده ها فراهم است و فقط دانشجویان باید این امکانات را از مسؤولان دانشگاه بخواهند.



رضایی با اعلام اینکه هم‌اکنون هزار و 300 کارگاه و آزمایشگاه کامل در سطح کشور وجود دارد که می‌توان در این راستا از آنها استفاده کرد، افزود: نباید انتظار داشته باشیم تا دولت کارگاه ها و آزمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را تجهیز کند و باید از این امکان و طرح برای تجهیز کارگاه ها استفاده کرد.



رضایی تاکید کرد: باید نهضتی مبنی بر آموزش اشتغال مبتنی بر فنی و حرفه‌ای را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم معضل مدرک‌گرایی را در کشور برطرف کنیم.



وی با اشاره به اینکه براساس سیاستهای کلان دولت تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه‌ای سوق پیدا کنند، یادآور شد: هم اکنون 170 دانشکده فنی و حرفه ای در کشور فعال است و این در حالیست که تا دو سال گذشته یک صندلی برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای در دانشگاه ها وجود نداشت.

کلمات کلیدی: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور، معضل مدرک‌گرایی، رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای، تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین، اشتغال مبتنی بر فنی و حرفه ای

آمار بازدید: 466 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image