ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری کنفرانس بین المللی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زنجان (5 شهریور 92)

برگزاری کنفرانس بین المللی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زنجان (5 شهریور 92)

رئیس دانشگاه زنجان گفت: کنفرانس بین المللی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.


محسن افشارچی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

وی به زمان برگزاری این همایش بین‌المللی اشاره کرد و افزود: هشتمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران از سیزدهم تا پانزدهم شهریورماه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه این همایش بین‌المللی با اهداف مختلفی اجرایی می‌شود، افزود: آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره زبان و ادب فارسی از جمله اهداف این همایش است.

وی گفت‌و‌گو و تبادل نظر شرکت‌‌کنندگان در عرصه‌‌های پژوهشی زبان و ادب فارسی را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: برای تحقق این اهداف تلاش می‌شود.

افشارچی ترغیب پژوهش‌گران برای فعالیت‌های پژوهشی در زمینه ادبیات فارسی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: ترغیب پژوهش‌گران جوان به گسترش و ژرف‌اندیشی در پژوهش‌های علمی زبان و ادبیات فارسی از اهداف تبیین شده است.

رئیس دانشگاه زنجان توجه به زبان فارسی را حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: توجه به زبان فارسی به عنوان یکی از مؤلفه‌‌های مهم وحدت ملی و یکپارچگی ایران حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه این همایش که از بزرگ‌ترین گردهمایی‌‌های ادبی کشور است، افزود: باید میزبانی شایسته‌ای در زنجان باشیم.

افشارچی به دوره های پیشین این همایش اشاره کرد و یادآور شد: دوره‌‌های پیشین این همایش در دانشگاه‌ها و مراکز معتبر کشور برگزار شده است.

رئیس دانشگاه زنجان به دانشگاه‌های برگزار شده اشاره و خاطرنشان کرد: دوره‌‌های پیشین این همایش به ترتیب در دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی، بنیاد ایران شناسی، دانشگاه تبریز، دانشگاه یزد، دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.

وی دبیر علمی و اجرایی این همایش را از دانشگاه زنجان معرفی کرد و گقت: دبیر علمی و اجرایی این همایش به ترتیب، دکتر امیر مؤمنی هزاوه، رئیس دانشکده علوم انسانی و دکتر جمیله اخیانی، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان هستند.

افشارچی به اعضای شورای علمی همایش اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شورای علمی همایش تنی چند از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر کشور هستند.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده پس از برگزاری همایش، در قالب مجموعه مقالات همایش، چاپ و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت، افزود: مقالات برگزیده بسته به موضوع، در مجلات علمی- پژوهشی متن پژوهی ادبی، گوهر گویا، فنون ادبی، جستارهای ادبی، مطالعات ادبیات کودک، کهن نامه ادب پارسی و ادبیات معاصر چاپ خواهد شد.

وی از نشست تخصصی سردبیران مجلات علمی– پژوهشی رشته زبان و ادبیات فارسی خبر داد و تاکید کرد: در کنار این همایش، نشست تخصصی سردبیران مجلات علمی– پژوهشی رشته زبان و ادبیات فارسی و کارگاه‌های تخصصی با تاکید بر به‌ کارگیری امکانات رایانه‌‌ای در فعالیت‌‌های ادبی نیز تشکیل و به سه رساله برتر دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی جایزه اهدا خواهد شد.

افشارچی از بررسی یک هزار و 200 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: پس از بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران نتایج آن جهت ثبت نام شرکت‌کنندگان بر روی سایت همایش به نشانی tarvij8.ir قرار گرفت.

کلمات کلیدی: کنفرانس بین المللی، زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه زنجان، کنفرانس بین المللی زبان و ادبیات فارسی، انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران

آمار بازدید: 373 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image