ارتباط مستقیم با 30756 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی بحران کمبود استاد در دانشگاه‌های عربستان (6 شهریور 92)

بحران کمبود استاد در دانشگاه‌های عربستان (6 شهریور 92)

وزیر کار عربستان سعودی نسبت به صدور 476 ویزای کار برای دانشگاه «ملک خالد» (KKU) با هدف جذب استاد و کارکنان دانشگاهی از 16 کشور جهان اقدام کرد.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این اقدام با هدف حل معضل کمبود اساتید در دانشگاه‌های این کشور صورت گرفته است.



گزارش اداره کل دیوان محاسبات اداری عربستان (GAB) حاکی از این است که دانشگاه‌های سعودی نتوانسته‌اند نسبت به جذب تعداد کافی استادان که از طریق برنامه‌های بورسیه خارجی و ملی فارغ‌التحصیل شده‌اند، موفق عمل کنند.



در این گزارش دانشگاه‌هایی که در تکمیل ظرفیت‌های خالی خود با استخدام استادان سعودی ناموفق بوده‌اند، مورد ارزیابی قرار گرفته و از آنها خواسته شده جذب اساتید دانشگاهی را در اولویت قرار دهند.



«خالد العنقری»،‌ وزیر علوم عربستان سعودی از دانشگاه‌های این کشور درخواست کرد ظرف حداکثر یک ماه برای حل این مشکل اقدام کنند.



این گزارش نشان می‌دهد که برخی از دانشگاه‌ها بیش از 48 درصد از استخدام‌های خود را از میان استادانی انجام می‌دهند که ترک وطن کرده‌اند. این گزارش همچنین نشان داد بسیاری از استادان عربستانی حتی پس از بازنشستگی با دانشگاه همکاری دارند.



به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الوطن، دانشگاه ملک خالد، نسبت به جذب 80 استاد از مصر و سودان، 20 استاد از آفریقای جنوبی و یک استاد از اریتره، 30 استاد از اردن، 20 استاد از سوریه، 40 استاد از یمن،‌ 40 استاد از الجزایر،‌30 استاد از مراکش، 15 استاد از موریتانی،‌20 استاد از پاکستان،‌ 20 استاد از بنگلادش، 35 استاد از هند، 20 استاد از انگلیس، 15 استاد از رومانی و 10 استاد نیز از فرانسه اقدام کرده است.



این ویزاها بخشی از 10 هزار ویزایی است که وزارت کار عربستان سعودی سال گذشته میلادی (2012) برای دانشگاه‌های دولتی این کشور صادر کرد


کلمات کلیدی: کمبود استاد، دانشگاه‌های عربستان، تحصیل در عربستان، وضعیت دانشگاه‌های عربستان، اساتید، اساتید دانشگاهها، اساتید دانشگاه‌های عربستان، جذب استاد و کارکنان دانشگاهی

آمار بازدید: 332 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image