ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار توفیقی: ورزش دانشجویی می‌تواند پشتوانه ورزش حرفه‌ای کشور باشد (17 شهریور 92)

توفیقی: ورزش دانشجویی می‌تواند پشتوانه ورزش حرفه‌ای کشور باشد (17 شهریور 92)

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ورزش دانشجویی می‌تواند پشتوانه ورزش حرفه‌ای کشور باشد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌دکتر جعفر توفیقی در نشست هیات‌های ورزشی استانی دانشگاه‌ها، با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دانشگاه‌ها توسعه ورزش است، اظهارکرد: من از توسعه ورزش در دانشگاه‌ها به چند دلیل استقبال و حمایت می‌کنم. دلیل اول اینکه به ورزش علاقه‌مندم و از دوران دبیرستان تا کنون همواره ورزشم ترک نشده است.


وی افزود: همچنین از زاویه توسعه علم از ورزش حمایت می‌کنم، چرا که اعتقاد دارم توسعه علمی که همواره در سال‌های گذشته مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری بوده است می‌تواند بسیار تحت تاثیر توسعه ورزش باشد، چرا که وقتی دانشجو در دانشگاه نشاط دارد و محیط برای او جذاب است بیشتر می‌تواند در زمینه علمی موفق باشد و ورزش نیز به ایجاد محیطی جذاب و با نشاط در دانشگاه‌ها بسیار کمک می‌کند.


توفیقی با بیان اینکه نگاه من به ورزش نگاه فوق برنامه‌یی نیست، گفت: آموزش‌ عالی نیاز دارد که در برنامه‌های خود ورزش را جا دهد، چرا که ورزش علاوه بر توسعه ورزشی کشور امور متصل به آن را نیز از جمله کیفی سازی دانشگاه‌ها می‌تواند توسعه دهد و استعداد دانشجویان را شکوفا سازد.


سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: امروز دانش آموخته‌ای به درد کشور ما می‌خورد که علاوه بر تخصص خود در رشته‌های مختلف مهارت داشته باشد، بنابراین توسعه ورزش می‌تواند از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرده و بسیاری از ناهنجاری‌ها را حل و فصل کند.


وی با بیان اینکه ورزش دانشجویی می‌تواند پشتوانه ورزش حرفه‌ای در کشور باشد، تصریح کرد: توسعه ورزش دانشگاهی می‌تواند مقدمه ساز و زمینه ساز حمایت از ورزش‌های حرفه‌ای شود. حضور در عرصه‌های بین‌المللی و کسب موفقیت غرور ملی را افزایش داده و جامعه را سرزنده می‌کند.


توفیقی همچنین با تاکید بر ضرورت انسجام در مدیریت ورزش‌های دانشگاهی، گفت: فدراسیون باید نقش ملی ایفا کند و با مرجعیت خود همه دانشگاه‌های کشور را با هم هماهنگ سازد. ما در سنوات قبل مشکلاتی در این زمینه داشتیم که باعث می‌شد به دلیل ناهماهنگی‌ها بین دانشگاه‌ها در مسابقات جهانی موفق نباشیم.


وی با بیان اینکه ورزش‌های دانشگاهی هنوز از نظر کیفیت در سطح جامعه مطلوب نیست، گفت: باید این موضوع را بهبود بخشیم، البته من همیشه قدردان زحمات دوستان بوده‌ام، اما آموزش عالی به اندازه‌ای توسعه پیدا کرده که باید با تلاش بیشتر خودمان را به آن برسانیم.


وی تاکید کرد: همه نهادهایی که به نوعی متولی ورزش هستند باید به گونه‌ای عمل کنند که همکاری‌ها باعث هم افزایی شود.


سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه وزارت علوم در زمینه توسعه فعالیت‌های دانشگاهی هرگونه حمایت مادی و معنوی در حد توان خود خواهد کرد، گفت: ما باید این دیدگاه را جا بیاندازیم که بحث ورزش هزینه اضافی نیست، بلکه سرمایه گذاری است که ارزش افزوده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‌اش باز می‌گردد.

کلمات کلیدی: توفیقی، ورزش دانشجویی، ورزش حرفه‌ای کشور، سرپرست وزارت علوم، نشست هیات‌های ورزشی استانی دانشگاه‌ها

آمار بازدید: 256 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image