ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد بیانیه اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد درباره خبر احتمال تغییر رییس این دانشگاه (18 شهریور 92)

بیانیه اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد درباره خبر احتمال تغییر رییس این دانشگاه (18 شهریور 92)

اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه اول) درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، بیانیه‌ای صادر کرد.




به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این بیانیه آمده است:



«آغاز به کار دولت تدبیر و امید واجد شور و نشاط و نوید بخش استفاده از کلید تدبیر در گشایش فروبستگی‌ها به سوی امید بود. اما روند پرشتاب تغییرات در سطح مدیران کشور و اتفاقات صورت گرفته شده در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد برخی افراد و گروه‌های خاص که فرصتی دوباره یافته‌اند کلیدها را یک سره به خزانه‌ها سپرده‌اند و مشی دیگری برگزیده‌اند. گویی همین برادران و بزرگان منتقد دیروز و حتی امروز بارها لب به انتقاد از نصب و عزل‌های دولت گذشته نگشوده‌اند و آنان را تخطئه ننموده‌اند. برخی خبرگزاری‌ها در واپسین ساعات روز گذشته از تلاش برخی اعضاء هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خبر دادند؛ تلاشی در قالب مصوبه‌ای که خارج از روال جلسات هیات امنا و به صورت "دست گردان" تاکنون به امضای سه نفر از اعضای این هیات رسیده است. جدای از شتابزدگی و بی‌صبری برخی حضرات که حتی تا پایان مدت حکم فرهاد دانشجو تاب نیاورده‌اند، این خبر از چند منظر قابل توجه است:



از منظر ما دکتر فرهاد دانشجو یک مدیر متخصص دانشگاهی و بدور از جنجال و حاشیه سیاسی است. عملکرد او در این مدت کوتاه نشان می‌دهد، دانشجو با تمام وجود تلاش کرده است دانشگاه آزاد اسلامی را به یک سازمان آموزشی و علمی ممتاز در منطقه و جهان اسلام تبدیل نماید و به تمام یارکشی‌ها و درگیری‌های سیاسی موجود در این دانشگاه خاتمه دهد. اعضاء محترم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه داشته باشند، خصوصا اعضایی که صورتجلسه فوق را امضاء کرده‌اند، در برابر وجدان خود و اذهان آگاه آحاد جامعه مسئول هستند و می‌بایست به این پرسش مهم پاسخ دهند که دقیقا کدام عملکرد فرهاد دانشجو موجب چنین تصمیم شتابزده و عجولانه ای شده است؟



دکتر فرهاد دانشجو در مدتی که از مدیریتش گذشته است، تلاش گسترده ای در ارتقاء سطح رشد کمی و کیفی دانشگاه از ابعاد گوناگون مالی، رفاهی و آموزشی داشته. همچنین توجه به انضباط و شفافیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی از اقدامات بسیار مهم و موثر وی بوده است. همچنین دکتر دانشجو در مدتی که از مدیریتش سپری شده است تلاش گسترده ای در هویت بخشیدن و تجدید حیات تشکل های دانشگاهی به کار بسته است. بی‌شک خلق حماسه سیاسی که امروز مورد مباهات دولت جدید و همراهان آن می باشد، نتیجه این اعتماد و این هویت بخشی است و بخش قابل توجهی از آن مرهون بسترهای مناسبی است که دانشگاه آزاد اسلامی در طی مدیریت جناب آقای دکتر دانشجو در فضای دانشگاه ایجاد نمود تا شور و نشاط سیاسی در میان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه بسط و گسترش یابد.



تریبون‌های دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مدت انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن به تساوی و به قدر کفایت در اختیار تمام گروه‌ها و جریانات حاضر در انتخابت قرار گرفت تا تصویری دقیق از نقش حساس و سازنده یک تریبون ملی دانشجویی را ارائه کند و از این منظر ریاست دانشگاه آزاد و مدیرانش شایسته تقدیر و تشکرند.



دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز با این پرسش اساسی مواجهند که در زمان تصدی دکتر فرهاد دانشجو به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دقیقا چه کارهایی امروز در دانشگاه برزمین مانده است که فرد دیگری می خواهند آن را از زمین بردارند. این پرسش پاسخ‌های متعددی دارد. بازگشت روح معنویت و همراهی دانشجویان و دانشگاهیان با مجموعه نظام و حرکت در مسیر اسلامی کردن دانشگاه و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و راه‌اندازی چندین دبیرخانه فعال دانشجویی همچون دبیرخانه جنبش ضد صهیونیسم، دبیرخانه اسلامی شدن دانشگاه‌ها، دبیرخانه دانشجویی جهان اسلام، دبیرخانه اقتصاد مقاومتی، دبیرخانه مهدویت، دبیرخانه پیگیری منویات مقام معم رهبری و ... و همچنین بازگرداندن تشکلات منفعل شده دانشجویی به عرصه نقد و نظر و توجه به وضعیت معیشت دانشگاهیان شاید برخی از پاسخ‌های این پرسش باشند.



بخشی از خبر خبرگزاری‌ها دایر بر این معناست که "با توجه به روی کار آمدن دولت جدید و وضعیت سیاسی جدید کشور و هماهنگی‌های بیشتر نیاز به تغییر و تحول در مدیریت این دانشگاه است." معنی عبارت هماهنگی های بیشتر و یا وضعیت سیاسی جدید کشور در این میان تا حد زیادی مبهم و غیر قابل استناد است. قطعا اگر اراده هیات محترم امنا بر ادامه این حرکت مقرر گردد هماهنگی بیشتر و فضای جدید سیاسی تعاریف ملموس تری خواهند یافت.



در پایان باید افزود دانشگاه آزاد اسلامی بیش از همه متعلق به مردم و جوانان و دانشجویان و دانش آموختگان مسلمان ایرانی است. یکایک کسانی که با تحمل مرارت‌ها و سختی‌ها هزینه خشت به خشت ایجاد و توسعه این بزرگترین مجموعه آموزشی جهان اسلام را پرداخت کرده‌اند و امروز نیز علیرغم تمام محدودیت‌ها و تنگناها همچنان در این مسیر رشد و توسعه علمی، معنوی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی می‌کوشند.»



به گزارش ایسنا، روز گذشته برخی رسانه‌ها اخباری درباره تلاش برای عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کردند اما مسئول دبیرخانه هیأت مؤسس و عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد صحت این اخبار را رد کرد.

کلمات کلیدی: اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، خبر احتمال تغییر رییس دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد اسلامی، عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، عزل فرهاد دانشجو، فرهاد دانشجو

آمار بازدید: 378 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image