ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بهره‌گیری از خرد جمعی در اولویت کاری من است (18 شهریور 92)

بهره‌گیری از خرد جمعی در اولویت کاری من است (18 شهریور 92)

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از اولویت‌های کاری‌اش را بهره گیری از خرد جمعی و پرهیز از تک روی در دانشگاه عنوان کرد.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، دکتر محمود مدرس هاشمی امروز، دوشنبه در مراسم معارفه خود که با حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: قبل از هر چیز لازم می‌دانم از زحمات روسای قبلی دانشگاه تشکر کنم. در کشوری زندگی می‌کنیم که به رغم متشنج بودن اوضاع منطقه، ایران در امنیت است.



وی با بیان اینکه دارای نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی سرشار و نقاط قوت بسیاری هستیم که از همه این ظرفیت‌ها باید به نحو احسن استفاده شود، تصریح کرد: باید دیدگاه روشن مسوولان بلند پایه کشور و به ویژه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل علم به ثروت را جدی بگیریم، چرا که این یک فرصت استثنایی برای همه مسوولان است.



‌سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در این راستا شتاب علمی 12 سال گذشته نباید دچار خدشه شود، بلکه باید شتاب بیشتری گرفته و سود این علم به آحاد مردم برسد، گفت: استقرار دولت تدبیر و امید، شور خاصی را در کشور به وجود آورد و شک نکنید که مطالبات مردم در دستور کار این دولت است. انتظار می‌رود در حوزه آموزش عالی این مهم در لایه‌های مدیریتی رسوخ کند، اما براساس تجربه، استفاده از فرصت‌های ذکر شده توجه به یک موضوع کلیدی دارد تا این پیشرفت حاصل شود که آن توجه به نیروی انسانی بزرگ کشور است.



مدرس هاشمی گفت: رشد شاخص‌های توسعه، رشد مقالات علمی و توسعه فعالیت‌های عمرانی می‌تواند از افتخارات یک مدیر باشد، اما این شاخص‌ها آنگاه اهمیت دارد که توجه به سرمایه نیروی انسانی سرلوحه کار باشد. قطعاً رشد کیفی آموزش و پژوهش و توجه به برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های کلانی را می‌طلبد که به دنبال آن خواهیم بود.



وی با بیان اینکه تکریم تمام کارکنان دانشگاه و دانشجویان نباید شعار باشد، اظهار کرد: صداقت، شفافیت و رعایت حقوق آحاد دانشگاهیان باید مدنظر قرار گیرد و حرکت در مسیر قانون، وظیفه اصلی همه ما است. تفسیرهای فردی از قانون، ابزار تحکم و فشار بر نیروی انسانی را موجب می‌شود که باید به شدت از آن پرهیز کرد.



سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، تصریح کرد: تولید فکر وظیفه دانشگاهیان و ایجاد بستر مناسب برای شکوفا شدن استعدادهای نهفته دانشگاهیان، از مسوولیت‌های مهم رییس دانشگاه است، بنابراین باید برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را که مورد تأکید مقام رهبری نیز بوده است را در دستور کار قرار دهیم، چرا که فضای پرتنش و بی‌قاعده بیشتر اندیشه سوز است پس نباید فضا را متشنج کنیم.



مدرس هاشمی رسمیت‌بخشی به تشکل‌ها و همکاری دانشگاه‌ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این تشکل‌ها را ضروری ارزیابی و خاطرنشان‌کرد: بهره‌گیری از خرد جمعی بسیار مهم و از برنامه‌های آینده در دانشگاه صنعتی است. من هرگز خود را دانای کل نمی‌دانم و از مشورت همه دانشگاهیان چه استاد و چه دانشجو بهره خواهم گرفت که این کار در قالب به رسمیت شناختن دانشگاه‌ها و جلسات مستمر محقق خواهد شد.



وی با بیان اینکه معتقدم رفع مشکلات دانشگاه با دیدگاه کینه‌توزی میسر نخواهد بود و تنها بر مشکلات اضافه خواهد کرد، افزود: باید گذشت و مهربانی سرلوحه کار مدیریت باشد.



مدرس هاشمی افرادی که در چهارچوب قوانین وارد دانشگاه شده‌اند را همکارانش دانست و گفت: اخراج دسته جمعی اساتید معنا ندارد، چرا که کرامت انسانی زیرسؤال می‌رود و البته رسیدگی به اعتراضات هر فردی انجام خواهد شد.



به گفته سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه باید با نهادهای خارج تعامل داشته باشد و این توسعه با خارج و تعامل با مسؤولان منطقه باید جدی قلمداد شود.



وی اضافه‌ کرد: تمام توان خویش را به کار می‌گیرم تا در جهت رشد دانشگاه قدم بردارم و شور و امید را به دانشگاه صنعتی برگردانم و از تمام مسؤولان نیز انتظار دارم مرا راهنمایی کنند و از دانشگاهیان هم مشورت می‌خواهم.



مدرس هاشمی ابراز امیدواری کرد که در آخر کار همه از وی راضی باشند و زیانی به دانشگاه صنعتی وارد نشود.


کلمات کلیدی: سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، اخبار جدید دانشگاه صنعتی اصفهان، بهره‌گیری از خرد جمعی

آمار بازدید: 224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image