ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار چالش‌های آموزش از دید سرپرست وزارت علوم (21 شهریور 92)

چالش‌های آموزش از دید سرپرست وزارت علوم (21 شهریور 92)

سرپرست وزارت علوم با تاکید بر گسترش آموزش در کشور، چالش‌های پیش‌روی آموزش را تشریح کرد.




به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جعفر توفیقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی با بیان اینکه بزرگترین وضعیت کشور، جمعیت جوانان است، اظهار کرد: مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌تواند این وضعیت بالقوه را بالفعل کند، آموزش است.



وی با بیان اینکه در کنار فرصت‌ها و دستاوردها، آموزش بعضا با چالش‌هایی مواجه است، گفت: از جمله این چالش‌ها محتوای آموزشی است و ضرورت به روز بودن این محتوا و تناسب آن با نیازهای بازار کار است. از سوی دیگر شیوه‌های یاددهی و یادگیری یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی آموزش در کشور است که چگونه دانشجویان و دانش‌آموزان با بهترین مهارت‌های روز آشنا شوند.



سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه چالش سوم بحث منابع مالی است، تصریح کرد: آموزش عالی به روش سنتی به شدت با کمبود منابع مالی مواجه است و در سطح دنیا نیز حتی توسعه‌ یافته‌ترین کشورها، منابع آموزش عالی‌شان با چالش روبروست.



توفیقی خاطر نشان کرد: چالش بعدی علی‌رغم همه پیشرفت‌ها، افزایش سطح دسترسی مردم به آموزش عالی است، چرا که جامعه دانش بنیان، جامعه‌ای است که تک‌تک افراد آن در حال یادگیری هستند.



وی همچنین آموزش مادام‌العمر را یکی از بحث‌های جدی آموزش عالی دانست و گفت: آموزش دانشگاهی و دبیرستانی دیگر کافی نیست و فردی که می‌خواهد یک عمر در جامعه خدمت کند، باید به صورت مادام‌العمر از جامعه بهره ببرد.



سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه چالش‌ بعدی بحث کارآیی است، تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از چالش‌ها اثربخشی آموزش است، به این معنی که فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی تا چه اندازه از نظر دانش، مهارت و بینش می‌توانند در جامعه مفید باشند.



توفیقی درباره راهکار مقابله با این چالش‌ها، گفت: برای پاسخگویی به این چالش‌ها، امروزه تکنولوژی‌های نوینی در حوزه آموزش در حال توسعه است و این نمایشگاه آموزش و خدمات آموزشی می‌تواند ما را در آن جهت حرکت دهد؛ بنابراین ما باید با استفاده از فضای مجازی و فناوری‌های اطلاعاتی و دیگر تکنولوژی‌های روز، به فکر آموزش عالی فراگیر باشیم. چرا که محدودیت منابع دولتی هیچ‌گاه به ما این امکان را نمی‌دهد که یک آموزش عالی فراگیر با شیوه‌های سنتی و فیزیکی داشته باشیم.





حاشیه‌های دیدار توفیقی از نمایشگاه آموزش و خدمات آموزشی




به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز با دیدار از نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی، این نمایشگاه را افتتاح کرد.



همچنین در ادامه این مراسم پس از سخنرانی دکتر سیاری، عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌ها و با درخواست وی، افراد حاضر در سالن به صورت ایستاده 20 ثانیه به تشویق جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم پرداختند.



از دیگر حاشیه‌های بازدید توفیقی از نمایشگاه آموزش و خدمات آموزشی، حضور شخصیت کارتونی «سنجد» و مصاحبه او با دکتر توفیقی بود.



همچنین به دلیل ازدحام جمعیت، عکاسان، تصویربرداران و خبرنگاران دچار مشکل شده بودند.


کلمات کلیدی: توفیقی، دکتر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، وزیر علوم، وزارت علوم، چالش‌های آموزش، نمایشگاه آموزش و خدمات آموزشی، چالش‌های پیش‌روی آموزش

آمار بازدید: 318 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image