ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اعتراض دانشجویان مغولستان به افزایش شهریه‌ها (23 شهریور 92)

اعتراض دانشجویان مغولستان به افزایش شهریه‌ها (23 شهریور 92)

نمایندگان دانشجویان در دانشگاه علوم و فن‌آوری مغولستان (MUST) با همراهی رییس اتحادیه دانشجویان این دانشگاه طی یک کنفرانس مطبوعاتی از برپایی تظاهراتی علیه افزایش ناعادلانه شهریه‌های این دانشگاه خبر دادند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس اتحادیه دانشجویان دانشگاه MUST در این رابطه گفت: اگرچه این اتحادیه که بیان‌کننده دیدگاه‌ها و خواسته‌های این دانشگاه است بارها از هیئت رئیسه دانشگاه درخواست‌هایی مبنی بر شنیدن خواسته‌ها و نظرات دانشجویان درباره افزایش شهریه‌ها داشته اما گویا آنها گوش شنوایی ندارند.



وی در ادامه گفت: در ترم تحصیلی جاری، میزان شهریه‌ها 13.9 درصد افزایش یافته و اجاره سالانه خوابگاه‌های دانشجویی نیز 70 الی 150 درصد افزایش داشته است. در عین حال دانشجویان هنوز در کلاس‌هایی درس می‌خوانند که هنگام بارش باران سقف آنها چکه می‌کند و آزمایشگاه‌هایی دارند که تجهیزات آنها فقط برای تماشا کردن تهیه شده‌اند و بیشتر شبیه موزه هستند تا آزمایشگاه چرا که این تجهیزات اصلا استفاده نمی‌شوند.



دانشجویان در خوابگاه‌هایی مملو از آلودگی‌های قارچی و گرد و خاک زندگی می‌کنند و در فصل زمستان نیز دانشجویان باید در تمام مدت روز لباس‌های زمستانی به تن داشته باشند. تنها تغییری که در این دانشگاه ملموس بوده و شاهد آن هستیم، افزایش بار سنگین شهریه‌ها است.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری مغول نیوز، با این حال دانشگاه MUST یک دانشگاه مطرح دولتی چند رشته‌ای و یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی است.



این دانشگاه در سال 2002 میلادی در بین دانشگاه‌های علوم و فن‌آوری آسیایی در رتبه هفتم قرار داشت. این دانشگاه همچنین یکی از بزرگترین مراکز تبادل علمی و فرهنگی در مغولستان محسوب می‌شود که مدارک علمی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد و حدود یک سوم فارغ‌التحصیلان رسمی مغولستان از این دانشگاه مدرک فارغ‌التحصیلی گرفته‌اند.



در حال حاضر شهریه هر واحد دانشگاهی در دانشگاه MUST حدود 26.11 دلار و میانگین واحدهایی که هر دانشجو در هر ترم اخذ می‌کند بین 18 الی 21 واحد است که با این حساب باید هر ترم رقمی معادل 469.93 الی 548/25 دلار شهریه بپردازند. سال گذشته میلادی (2012) میانگین شهریه هر واحد درسی در این دانشگاه 20.53 دلار بود.



گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال تحصیلی جاری 38 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در عین حال رییس دانشگاه MUST دلیل افزایش شهریه‌ها را نرخ 8.3 درصدی تورم و هزینه‌های ساخت آزمایشگاه جدید عنوان کرده است.


کلمات کلیدی: اعتراض دانشجویان، دانشجویان مغولستان، افزایش شهریه‌های دانشگاهها، دانشگاه MUST، دانشگاه علوم و فن‌آوری مغولستان، شهریه دانشگاهها

آمار بازدید: 329 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image