ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی گلایه معاون دانشکده پزشکی تهران از پیامدهای انتزاع "ایران" و "تهران" (23 شهریور 92)

گلایه معاون دانشکده پزشکی تهران از پیامدهای انتزاع "ایران" و "تهران" (23 شهریور 92)

معاون آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه کمکی به این دانشگاه پس از انتزاع دانشگاه‌ ایران انجام نشده است، گفت: با انفصال دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران، در سال تحصیلی جدید با ظرفیتی بی‌سابقه نزدیک به پنج برابر سال‌های پیش دانشجو داریم.



دکتر حمید عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهارداشت: هرساله دانشگاه علوم پزشکی تهران 200 دانشجوی پزشکی پذیرش می‌کرد، اما از سال تحصیلی 90-91 که تصمیم به ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران گرفته شد در واقع از دو سال گذشته در مجموع 400 دانشجو پذیرش شده است.



96 درصد ورودی‌های 90 و 91 خواستار ماندن در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند


وی افزود: در فروردین امسال و در دوره وزارت دکتر طریقت، وزارت بهداشت و درمان مجددا تصمیم به انفصال این دو دانشگاه از یکدیگر گرفت. پس از اعلام این موضوع تکلیف دانشجویان ورودی سال 90 و 91 درخصوص اینکه بالاخره دانشجوی کدام دانشگاه به شمار می‌روند، نامشخص بود. اما از آنجا که بنا بر نظرسنجی انجام شده در سایت دانشگاه قریب به 96 درصد دانشجویان خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند، بنابراین قرار بر این شد که تمامی این افراد به عنوان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران محسوب شده و به تحصیل در همین دانشگاه بپردازند.


عمادی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی تهران از روز گذشته آغاز شد، ادامه داد: امسال با شرایط خاصی مواجه هستیم، چرا که با افزایش شدید حجم دانشجویان روبرو خواهیم بود. 800 نفر مربوط به دوسال گذشته و 100 نفر دانشجوی جدید که با درنظر گرفتن سهمیه المپیادهای جهانی و فرزندان اعضای هیات علمی و غیره می‌توان گفت به طور کلی نزدیک به 950 دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که این به نوبه خود علاوه بر ایجاد فشار کاری زیاد، مشکلات خاصی را به دنبال خواهد داشت.



امکانات آموزشی با حجم زیاد دانشجویان همخوانی ندارد


وی نبود فضای آموزشی متناسب با تعداد دانشجوی موجود، کمبود کارشناسان آموزشی و پرسنل، نداشتن فضا برای تشکیل کلاس های عملی، آزمایشگاه و سالن تشریح را جدی ترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و گفت: با وجود حجم زیاد دانشجو پیش‌بینی می‌شود، حتی در فضاهای بالینی و بیمارستانی نیز با کمبود مواجه شویم.


معاون آموزشی پزشکی عمومی دانشکده پزشکی با اشاره به اینکه در سال 90 دو گروه دانشجو در دو پردیس همت و دیگری پورسینا پذیرش شد، اظهارکرد: دانشجویانی که در پردیس همت بودند با برنامه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران آموزش می دیدند، اگر چه برنامه آموزشی هر دو دانشگاه شباهت زیادی به یکدیگر دارد، اما در وضعیت کنونی شرایط یک مقدار برای این دسته از دانشجویان تغییر کرده است و هماهنگی این تغییرات ایجاد شده خود به بار مشکلات دانشگاه افزوده است.


وی افزود: در شرایطی که هیچ گونه کمکی از هیچ جایی به این دانشگاه انجام نشده است از وزارت بهداشت و درمان امید کمک داریم که دست ما را در این وضعیت دشوار گرفته و به ما در حل مشکلات حتی با امانت دادن فضای آموزشی از سایر دانشگاه‌ها یاری کند.



مسوولان ما را در شرایط تنگنای فعلی تنها نگذارند


وی تصریح کرد: به رغم بی‌مهری‌های انجام شده در قبال دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به کمکی که از سوی دولت سابق به برخی دانشگاه‌ها انجام شد و به این مرکز تعلق نگرفت. از مسوولان انتظار می‌رود که در شرایط تنگنای فعلی و وجود مشکلات فراوان در مسیر فعالیت این دانشگاه، ما را تنها نگذارند، با این وجود ما نهایت سعی خود را کرده‌ایم تا با وجود افزایش بی‌سابقه تعداد دانشجو و کمبود امکانات، سطح استانداردهای علمی و آموزشی رعایت شود.


عمادی در پایان با تاکید بر رعایت حفظ کیفیت آموزش به دانشجویان از سوی دانشگاه، اظهارکرد: با وجود بودجه انقباضی موجود نمی‌توان کار جدیدی را در سال تحصیلی پیش رو ایجاد کرد و در نهایت می‌توان همچون وضعیت کنونی کشور اقداماتی را که در حال اجرا بوده‌اند به همان منوال ادامه داد.

کلمات کلیدی: دانشکده پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، انتزاع دانشگاه‌ ایران، انفصال دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران

آمار بازدید: 289 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image