ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی سرانجام انتزاع دانشگاه‌های "ایران" و "تهران" به روایت معاون وزیر بهداشت (27 شهریور 92)

سرانجام انتزاع دانشگاه‌های "ایران" و "تهران" به روایت معاون وزیر بهداشت (27 شهریور 92)

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تصویب انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: باید همه به قانون تمکین کنند، حتی اگر اعتراضی داشته باشند.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی در نشستی خبری با اشاره به مرجع بودن شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی، اظهارکرد: اگر موضوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود، همه باید به آن تمکین کنند به ویژه اینکه موضوع درباره محیط‌های دانشگاهی باشد.


وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم‌الاجراست، به تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران مولود انقلاب است و در زمان وزارت بهداری، مجتمع‌های آموزشی پراکنده‌ای بوده‌اند که بعدها به عنوان دانشگاه علوم پزشکی ایران متمرکز شدند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران دارای 17 بیمارستان آموزشی است، به افتخارات این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای بزرگترین دانشکده‌های پیراپزشکی، توانبخشی و مدیریت علوم پزشکی است.


وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران از نظر تعداد اعضای هیات علمی جزو پنج دانشگاه اول کشور است، اظهارکرد: هرم اعضای هیات علمی این دانشگاه به سمت استادیار و دانشیار است.


عین‌اللهی افزود: اینکه در زمان ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با تهران عنوان شده بود که این دانشگاه کیفیت مطلوبی نداشته است، به هیچ عنوان صحیح نبوده است چرا که اگر این دانشگاه از نظر کیفیت، وضعیت مطلوبی نداشت، رتبه دوم آزمون دستیاری در کشور را کسب نمی‌کرد.



ادغام به هیچ عنوان مورد قبول استادان نبود


معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه ادغام به هیچ عنوان مورد قبول استادان نبود، اظهار کرد: استادان این دانشگاه به دنبال این بودند که وضعیت ایران را همانند گذشته کنند و در نهایت با جلسات متعددی که برگزار شد، مراکز دولتی را به این اعتماد رساندند که ادغام لغو شود و این موضوع در شورای گسترش وزارت بهداشت تصویب شد.


وی با اشاره به تشکیل کمیته هفت نفره برای رسیدگی به مشکلات انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران،‌ گفت: همچنین کمیته مطالعات دانشجویی در این رابطه تشکیل شد، البته برای اینکه تغییرات مشکلی در وضعیت دانشجویان ایجاد نکند، مقرر شد تا پایان تیرماه روال عادی طی شود.


عین‌اللهی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران از زمان انتزاع تاکنون با سختی‌های بسیاری از نظر منابع مالی و اعتباری روبرو بود، خاطر نشان کرد: با این حال استادان چون به اصل موضوع معتقد بودند، بدون هیچ چشم‌داشتی پای کار ایستادند تا در نهایت به اینجا رسید و خوشحالیم که مجددا این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.


وی با بیان اینکه برای وزارت بهداشت هیچ دانشگاهی فرقی نمی‌کند، اظهار کرد: در همه دانشگاه‌ها باید عدالت آموزشی برقرار شود و باید بتوانیم این عدالت را ایجاد کنیم.



سرانجام وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران


معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص سرانجام وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: دانشجویانی که قبل از ادغام، در کد رشته دانشگاه ایران قبول شده بودند، تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه می‌دهند.


عین‌اللهی با اشاره به اینکه ورودی‌های 90 و 91 که بیشترین اعتراض را داشتند، گفت: این دسته از دانشجویان با کد رشته محل تهران وارد دانشگاه شدند، بنابراین تمامی آن دانشجویان، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.


وی افزود: این دسته از دانشجویان اگر در دوره کارشناسی پذیرفته شده باشند، الان در سال‌های دو و سه تحصیلی خود هستند که بر اساس توافقاتی که در بین دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران انجام شده است، دانشگاه علوم پزشکی تهران برای آموزش به آنان می‌تواند از امکانات دانشگاه علوم پزشکی ایران استفاده کند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر این دسته از دانشجویان در رشته‌ای پذیرفته شده باشند که دانشگاه علوم پزشکی تهران آن رشته را نداشته باشد، به صورت مهمان ادامه تحصیل خواهند داد و از آنجایی که دانشگاه علوم پزشکی ایران الان دانشجوی سال دو و سه را ندارد، می‌تواند امکانات آموزشی خود را در اختیار دانشگاه تهران قرار دهد. البته مدیریت آموزشی این دسته از دانشجویان با دانشگاه علوم پزشکی تهران است.


عین‌اللهی با بیان اینکه در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، امکانات آموزشی بیش از تعداد دانشجویان است، خاطر نشان کرد: بنابراین تمام تلاش وزارتخانه به ویژه شخص وزیر بهداشت این است که هیچ‌گونه خللی در وضعیت آموزشی این دسته از دانشجویان ایجاد نشود.


وی با اشاره به پذیرفته‌شدگان ورودی 90 و 91 رشته پزشکی، گفت: به اعتقاد بنده این دسته از دانشجویان اصلا مشکلی نخواهند داشت، چرا که وقتی دوره علوم پایه آنان تمام شود و وارد دوره بالینی شوند، بسته به نظر مدیریت دانشگاه تهران، می‌توانند از امکانات بالینی هر دو دانشگاه استفاده کنند.



34 نفر از رتبه‌های دو رقمی کنکور دانشگاه ایران را انتخاب کرده‌اند


معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران از بهترین دانشگاه‌های کشور است، تصریح کرد: 34 نفر از رتبه‌های دو رقمی کنکور امسال علی‌رغم مشکلات انتزاع این دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی ایران را انتخاب کرده‌اند.


عین‌اللهی با نامناسب خواندن اصل ادغام، گفت: نباید دانشگاه‌ها را به حدی ادغام کنیم تا دیگر فضایی برای رقابت وجود نداشته باشد، چرا که در صورتی روحیه رقابت ایجاد می‌شود که دانشگاه‌ها به هم نزدیک شوند.


وی با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی از دو سال آینده، خاطر نشان کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی جایگزین تیپ‌بندی می‌شود که در این رتبه‌بندی شاخص‌های مختلفی از جمله فعالیت اساتید، حضور آنان در فضاهای آموزشی و در موارد دیگر مد نظر است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه‌هایی که دارای استاد، فضا و بیمارستان‌های بیشتری هستند، اثربخشی بیشتری داشته باشند، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین رکن کیفیت در هر دانشگاهی، استاد و دانشجو است، بنابراین دانشجویانی که در رشته‌ای پذیرفته می‌شوند باید تلاش خود را برای ایجاد کیفیت نشان دهند.


وی در خصوص وضعیت بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: زمانی که دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران جدا شد، فعالیت‌های بودجه‌ای انجام شده بود. بنابراین بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران دیده شده بود.


عین‌اللهی افزود: البته هر چند بسیار برای جدا شدن این بودجه تلاش شد، ولی عملی نشد و از سوی دیگر دیوان عدالت اداری در ابتدای کار دستور توقف نقل و انتقال مالی داده‌ بودند. با این حال با مشکلاتی که وجود داشت، به هر حال این بودجه در وزارت بهداشت مشخص شده و به تدریج به جای خود برخواهد گشت.


معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: معاونت‌های پشتیبانی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران باید به این وضعیت سر و سامان دهند.


وی در خصوص وضعیت واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: پذیرش دانشجو قبل از سال 89 در واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران به نام «پیام» انجام شده بود و پس از آن، این واحد پذیرش دانشجو نداشته است، البته در کنکور امسال برای این واحد بین‌الملل پذیرش دانشجو انجام شده است.


عین‌اللهی با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای این دوره به درخواست خود دانشگاه، کاهش یافت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با تصویب قاطع این انتزاع با اکثریت آرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیگر مشکلی برای این مصوبه وجود نداشته باشد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی فضایی برای بروز خلاقیت دانشجویان فراهم شود، افزود: اگر از فضای فکری منجمدی که داریم خارج شویم، قاعدتا می‌توانیم با استعدادهایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، به قله علم صعود کنیم.

کلمات کلیدی: انتزاع دانشگاه‌های ایران و تهران، دانشگاه ایران، دانشگاه تهران، انتزاع دانشگاهها

آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image