ارتباط مستقیم با 30729 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رساندن دانشگاه علامه به جایگاه واقعی/خط قرمزهای سلیمی در دانشگاه (28 شهریور 92)

رساندن دانشگاه علامه به جایگاه واقعی/خط قرمزهای سلیمی در دانشگاه (28 شهریور 92)

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌اولویت برنامه‌ها در دانشگاه علامه،‌رساندن این دانشگاه به جایگاه واقعی آن است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی در مراسم تودیع و معارفه‌اش گفت:‌ افتخار می‌کنم در دانشگاهی هستم که فرهیخته‌ترین، پاک‌ترین و بهترین اساتید ایران و پرمطالعه‌ترین، پاک‌ترین و پرشورترین دانشجویان ایران در آن حضور دارند.

وی افزود: حضورم در دانشگاه علامه نه به عنوان مسئول و عضو هیئت علمی بلکه به عنوان یک دوست است. خواهشم از دوستانم این است که حرمت یکدیگر را در دانشگاه نگه داریم، تمام تلاش ما این است که حرمت انسان‌ها حتی اگر با یکدیگر اختلاف عقیده دارند، نگه داشته شود.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی گفت: به همین دلیل از زحمات صدرالدین شریعتی تشکر می‌کنم، ممکن است در برخی زمینه‌ها اختلافاتی داشته باشیم ولی خدمات شریعتی نباید مغفول باشد. در زمینه نشریات پژوهشی و تحصیلات تکمیلی شریعتی تلاش‌هایی را داشته است.

وی رساندن دانشگاه علامه به جایگاه واقعی‌‌اش را اولویت این دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه علامه با وجود تمام پیشرفت‌ها که به همت اساتید و دانسجویانش است، به جایگاه واقعی خود در عرصه داخلی و بین‌المللی نرسیده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه موفقیت ممتازی در عرصه علوم انسانی و اجتماعی ندارد، ما تقاضاهای بسیاری از دستگاه‌های دولتی داریم که پتانسیل پاسخگویی گسترده به آنها در دانشگاه وجود دارد، ولی تا اندازه‌ای دچار حاشیه شدیم که رسالت علمی خود را فراموش کرده‌ایم.

سلیمی افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایمان مربوطه به حوزه عمرانی است که در این حوزه نیز با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه در حوزه علمی تبدیل به آموزشگاه شده است، گفت: درحالی که باید دانشگاه باشیم و خلاقیت فکری داشته باشیم تبدیل به پژوهشگاه شدیم که برای دانشگاه شدن راه طولانی داریم. بسیاری از فعالیت پژوهشی ما تبدیل به مطالب خاص از محتوا فقط برای ارتقای آموزشی شدند.

سلیمی گفت: بسط تشکیلاتی دانشگاه نیز بر روی کاغذ است به طوری که 6 دانشگاه اضافه کردیم ولی هیچ ساختمان و عضو هیئت علمی نداریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علامه نیاز به شادابی، آزادی و نشاط دارد، اظهار داشت: دوره‌های باروری فکری در تاریخ ما دوره‌هایی بوده است که با آزادی و نشاط فکری همراه است.

وی افزود: برای نظریه‌پردازی نیز چاره‌ای جز فضای آزاد پرنشاط نداریم. فضایی که کارمندان، اساتید و دانشجویان در آن احساس امنیت کنند و برای گفتن هر جمله به پشت سر خود نگاه نکنند تا کسی نشنود.

سلیمی ادامه داد:‌البته برای تحقق دانشگاه مطلوب یکسری محدودیت‌ها داریم،‌هیچ جامعه‌ای بدون محدودیت نیست و جامعه ما هم محدودیت دارد.

وی با بیان اینکه در ریاست خود 3 خط قرمز دارد، عنوان کرد:‌ مباحث دینی، اسلامی و اندیشه‌های برگرفته از احکام اسلامی، مبانی نظام جمهوری اسلامی، ارکان نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین فضای اخلاقی خط قرمزهای من در دانشگاه است.

کلمات کلیدی: دانشگاه علامه، اخبار جدید دانشگاه علامه، اخبار و حواشی دانشگاه علامه، سلیمی، رئیس جدید دانشگاه علامه، سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علامه طباطبایی

آمار بازدید: 305 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image