ارتباط مستقیم با 30667 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه بیرجند پذیرای 3 هزار دانشجوی جدید (30 شهریور 92)

دانشگاه بیرجند پذیرای 3 هزار دانشجوی جدید (30 شهریور 92)

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: در مهرماه امسال 3 هزار دانشجوی جدید در رشته‌های مختلف در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی دانشگاه بیرجند ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: کار دانشگاه بیرجند در آموزش عالی برنامه محور است.

وی با بیان این‌که برنامه پنج ساله نخست در دانشگاه بیرجند اجرا شده است، ادامه داد: برنامه پنج ساله دوم این دانشگاه تنظیم شده و به تصویب هیئت رئیسه رسیده است.

آموزش عالی یکی از برنامه‌های توسعه خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه بیرجند جایگاه آموزش عالی را در خراسان جنوبی ویژه دانست و تصریح کرد: این آموزش یکی از برنامه‌های توسعه استان ما محسوب می‌شود.

میری با بیان این‌که دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاه‌های بزرگ در ایران و منطقه شرق کشور است، اذعان داشت: در حال حاضر تعداد پذیرش دانشجو در این دانشگاه از ظرفیت محصلان منطقه بیشتر است.

وی دانشگاه بیرجند را دارای رسالت منطقه‌ای و ملی دانست و یادآور شد: در مهرماه امسال بیش از 3 هزار دانشجوی جدید در رشته‌های مختلف در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند.

وجود 13 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان این‌که این دانشگاه فعالیت خود را با 120 دانشجو در 34 سال گذشته آغاز کرده است، متذکر شد: امروز 13 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

میری با بیان این‌که طرح آمایش آموزشی عالی در استان انجام شده است، افزود: هر توسعه‌ای که در این دانشگاه صورت گرفته بر اساس این طرح بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بیرجند یک دانشگاه آمایش‌محور است.

وی با اشاره به این‌که 300 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند هستند، ادامه داد: این اعضا در 17 دانشکده خراسان جنوبی مشغول فعالیت هستند.

صدور مجوز ایجاد مرکز پژوهشی گیاهان دارویی در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان این‌که در سال جاری مجوز ایجاد مرکز پژوهشی گیاهان دارویی در این دانشگاه صادر شده است، اذعان داشت: گروه پژوهشی زعفران همراه یک نشریه پژوهشی فعالیت می‌کند.

میری از آغاز فعالیت پژوهشکده مطالعه جوانان در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: با استناد به طرح آمایش برای اصلاح برخی از رشته‌های دانشگاه قدم برداشته‌ایم.

وی دانشگاه بیرجند را دانشگاه مادر در خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: این دانشگاه بر عملکرد تمامی دانشگاه‌های استان نظارت دارد.

میری با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها متذکر شد: رتبه دانشگاه بیرجند در تولید مقاله و قبولی در دوره‌های بالاتر همیشه زیر 10 بوده است.

وی با بیان این‌که در دانشگاه بیرجند 100 دانشجوی خارجی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: بیشتر این دانشجویان افغانی هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند اذعان داشت: این دانشگاه با کشورهایی از جمله فرانسه، تایوان، چین و انگلیس مراوده علمی و پژوهشی دارد.

کلمات کلیدی: رئیس دانشگاه بیرجند، ایجاد مرکز پژوهشی گیاهان دارویی در دانشگاه بیرجند، دانشگاه آمایش‌محور، وجود 13 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند، دانشجوی جدید

آمار بازدید: 338 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image