ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی و ارشد در دانشگاه اصفهان (31 شهریور 92)

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی و ارشد در دانشگاه اصفهان (31 شهریور 92)

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه اصفهان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کاهش یافته است.


محمد حسین استکی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه در سال جاری دانشگاه اصفهان ظرفیت پذیرش 2954 نفر را به سازمان سنجش اعلام کرده است، افزود: از این تعداد 960 نفر مقطع کارشناسی، 1609 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 379 نفر در مقطع دکتری تحصیل خواهند کرد.


وی با بیان اینکه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید ظرفیت خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کاهش داده، اما در مقطع دکتری افزایش ظرفیت داشته است، اظهارکرد: نسبت جنسیتی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود ندارد، اما در کارشناسی قبولی دانشجویان دختر و پسر تقریبا به میزان مساوی بوده است.


وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی رشته‌ای اضافه نشده است، اما در مقاطع کارشناسی ارشد 25 رشته و در مقطع دکتری نیز 10 رشته اضافه شده است.


معاون آموزشی دانشگاه اصفهان ادامه داد: در مقطع دکتری رشته‌های تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ تشیع، روابط بین‌الملل، مهندسی برق کنترل، مهندسی فناوری اطلاعات گرایش امنیت اطلاعات، مهندسی عمران سازه، مهندسی عمران آب، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و مهندسی مکانیک تبدیل قدرت در دانشگاه اصفهان اضافه شده است.


استکی اضافه کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌های مدیریت راهبردی فرهنگ، علوم و فنون قرائات، تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش روانشناسی ورزشی، مهندسی محیط زیست گرایش‌های آب و فاضلاب و مواد زائد و جامد، جغرافیای سیاسی، مهندسی عمران گرایش آب می‌باشد و تعدادی از رشته‌ها نیز تفکیک گرایش شده‌اند.

کلمات کلیدی: کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو، کارشناسی، پذیرش دانشجوی ارشد، دانشگاه اصفهان

آمار بازدید: 325 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image