ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه صعود 22 پله‌ای دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری (2 مهر 92)

صعود 22 پله‌ای دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری (2 مهر 92)

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: این دانشگاه از دو سال پیش تاکنون 22 پله صعود داشته است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کریم سلیمانی شامگاه دوشنبه در نشستی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه اظهار داشت: مازندران با تولید 10 محصول استراتژیک کشور از جمله برنج و مرکبات مقام اول را در کشور دارا است.

وی افزود: تعداد رشته‌های دکتری تخصصی دانشگاه از دو سال گذشته تا به الان از پنج رشته دکتری به 40 رشته رسیده و جهش داشته است در همین راستا فعالیت هیئت علمی دانشگاه این جهش علمی را ثابت کرده است.

سلیمانی بیان داشت: در این دانشگاه 15 رشته تخصصی در چهار دانشکده تخصصی از جمله دانشگاه علوم زراعی، دانشگاه علوم دامی و شیلات، دانشگاه مهندسی زراعی و دانشگاه منابع طبیعی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در بین 140 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور این دانشگاه به عنوان یکی از سه دانشگاه تخصصی کشاورزی در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه سه پژوهشکده در این دانشگاه در حال فعالیت هستند، گفت: پژوهشکده اکوسیستم خزری، ژنتیک و زیست فناوری و پژوهشکده استفاده از ماهواره در علوم کشاورزی از جمله این پژوهشکده‌ها است.

وی عنوان کرد: این دانشگاه می‌تواند به عنوان خاستگاه پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری در کشور مطرح شود و تاسیس پژوهشکده بین‌المللی ژنتیک و زیست فناوری در حال پیگیری است.

این مسئول عنوان کرد: در سال‌های اخیر سه استاد این دانشگاه به عنوان استاد برتر و پژوهشگر برتر انتخاب شدند.

سلیمانی به پردیس بین‌الملل دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این پردیس سال گذشته در کیلومتر 10 جاده ساری نکا افتتاح شد و در 12 کد رشته در مقطع دکتری و فوق لیسانس دانشجو می‌پذیرد و زمینه برای جذب دانشجویان خارجی فراهم است که می‌تواند ایجاد درآمد ارزی برای کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه منابع طبیعی ساری بیان داشت: امسال 400 دانشجو در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد ثبت نام کردند که بالغ بر 50 درصد دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی هستند و این جهش به ما نشان می‌دهد که با این دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانیم مشکلات استان و کشور را حل کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه از سوی شورای عالی در سال گذشته شش پروژه کلان ملی به این دانشگاه تفویض شده است، اظهار داشت: دانشگاه در یک پروژه به عنوان مجزی و پنج پروژه دیگر به عنوان همکار است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مجری طرح پروژه فناوری استفاده در کشاورزی، شرب و صنعت است که اعتبار اولیه آن 300 میلیون تومان است.

رئیس دانشگاه کشاورزی اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود رقم بودجه این طرح 10 تا 65 میلیون تومان باشد که این پروژه می‌تواند برای تمامی نقاط کشور رهاورد خوبی داشته باشد.

این مسئول در ادامه گفت: فاز صفر این پروژه که مهمترین قسمت پروژه بوده در 15 جلسه تخصصی و راهبردی در وزارت جهاد انجام شد و به اتمام رسید و در فاز مطالعاتی هستیم.

وی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و سیلاب، اثرات تغییرات اقلیم در مدیریت اثرات خشکی، دانش فناوری بازیافت پساب‌های صنعتی و کشاورزی، دانش فنی تولید هیدروژن از جلبک میکروسکوپی و نمک‌زدایی پژوهش فنی کشور را از جمله 38 طرح کلان ملی کشور دانست که دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در پنج پروژه کلان ملی همکار است.

سلیمانی با عنوان اینکه باید آمایش سرزمین استان را به سمت و سوی علمی سوق دهیم، افزود: هرگونه تغییر کاربری عرصه‌های مرتعی و جنگلی در استان به عنوان خطر در آینده محسوب می‌شود.

وی اشاره کرد: یکی از زیرساخت‌های دانشگاه در بحث کیفی تجهیز آزمایشگاه بوده است و با توجه به تحریم‌ها در سال گذشته 400 هزار یورو برای تجهیز آزمایشگاه‌های این دانشگاه هزینه شده است.

سلیمانی گفت: 50 درصد پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در مهرماه امسال افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌ها با بحران پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی مواجه هستند، تصریح کرد: این یک زنگ خطر است و تنها دانشگاه‌هایی دارای رتبه بالا می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی مازندران فضای فیزیکی، زیرساخت، نیروی انسانی، هیئت علمی و تجهیزات آزمایشگاهی و بعد کیفی را از جمله عوامل موثر در رتبه‌بندی یک دانشگاه دانست و یادآور شد: دانشگاه در دو سال گذشته 22 پله صعود داشته است.

وی در ادامه اذعان داشت: برای ارتقای زیرساخت هیئت علمی امسال 30 درصد هیئت علمی افزایش و جذب داشت که این رقم بسیار مناسبی است.

سلیمانی گفت: برای ارتقای کیفیت دانشگاه سعی شده است خوابگاه در دانشگاه حفظ شود و در همین راستا دو خوابگاه دختران با ظرفیت 500 دانشجو و یک خوابگاه برادران احداث شده است.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: هر اداره باید یک تا سه درصد بودجه خود را به دانشگاه اختصاص دهد اما متاسفانه دانشگاه خودش را در حد اداره‌کل تنزل داد و به ادارات حضوری مراجعه کرد و نامه داد اما دستگاه‌های دولتی این بودجه را در اختیار دانشگاه قرار ندادند.

کلمات کلیدی: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دانشگاه کشاورزی، دانشگاه منابع طبیعی ساری، پذیرش دانشجو

آمار بازدید: 310 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image