ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تولید ۲ نانو داروی جدید در کشور (7 مهر 92)

تولید ۲ نانو داروی جدید در کشور (7 مهر 92)

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از تولید ۲ نانوداروی جدید در کشور خبر داد و گفت: به محض تائید وزارت بهداشت اسم داروها را اعلام می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در نشست خبری بعدازظهر امروز با اشاره به حمایت از فناوران نانو در کشور گفت: آئین‌نامه‌ای در دست تدوین است تا تسهیلاتی برای فناوری‌هایی که قابلیت جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی را دارد فراهم شود.

وی افزود: بر اساس این آئین نامه 10 درصد از یک پروژه به صاحب دانش فنی، 60 درصد به سرمایه‌گذار و 30 درصد به ستاد نانو اختصاص می‌یابد و پس از تجاری سازی محصول، 30 درصد از سهم ستاد نانو نیز به سرمایه‌گذار باز می‌گردد.

سرکار خاطرنشان کرد: کلیات این آئین نامه آماده شده است و در نمایشگاه به 12 فناوری مورد تائید ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای اقتصاد دانش بنیان در کشور، اضافه کرد: یک نوع اقتصاد مبتنی بر مواد خام، نوع دوم کشورهای صنعتی مبتنی بر اقتصاد تکنولوژی و دانش و دسته سوم کشورهایی‌ هستند که اقتصادشان به سمت اقتصاد خلاقیت نیز پیش می‌رود.

وی افزود: کشور ایران در حال حاضر در فاز اول یعنی اقتصاد مبتنی بر مواد خام است ولی باید به سمت اقتصاد مبتنی بر تکنولوژی و دانش حرکت کنیم که این موضوع نیازمند یک نوع تغییر نگرش برای مسئولان و تصمیم‌گیران کلان کشور است.

سرکار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر دو موضوع علم و اقتصاد به عنوان اولویتهای کشور گفت: در این زمینه نانو تکنولوژی، فرصتی برای تبدیل اقتصاد مبتنی بر مواد خام به اقتصاد مبتنی بر تکنولوژی و دانش است و با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حال حاضر در حوزه نانو ظرفیت تعامل با دنیا را دارا هستیم و در واقع در حوزه نانو تکنولوژی کشور ایران روی پای خود راه می‌رود و این فضای رشد را می‌توان با کمک رسانه‌ها افزایش داد.

سرکار همچنین از تولید 2 نانوی داروی جدید خبر داد و گفت: به محض آن که بتوانیم از وزارت بهداشت تائید این داروها را بگیریم اسامی آن را اعلام می کنیم.

وی گفت: همچنین امسال برنامه فعال سازی 20 آزمایشگاه دانش‌آموزی دیگر را داریم.

وی حجم اقتصاد نانو در کشور را حدود صد میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: البته به صورت مستقیم می‌توان این میزان را هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

سرکار با بیان این که ما در حوزه نانو در زمینه تولید علم جایگاه هشتم را دارا هستیم، تصریح کرد: بیشترین محصولات حوزه نانو نیز مربوط به تجهیزات و مواد است.

کلمات کلیدی: نانو، فناوری نانو، نانو فناوری، اخبار جدید نانو، نانو داروی جدید، تولید نانو داروی جدید، نانو دارو، تولید دارو با استفاده از فناوری نانو، کاربردهای علم نانو

آمار بازدید: 454 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image