ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بده بستان کلید وزارت علوم میان توفیقی و فرجی دانا و ماجراهای دردسرسازترین دانشگاههای کشور (9 آبان 92)

بده بستان کلید وزارت علوم میان توفیقی و فرجی دانا و ماجراهای دردسرسازترین دانشگاههای کشور (9 آبان 92)

جداسازی کنکورهای سراسری و آزاد، دردسرهای دانشگاه احمدی نژاد و راه اندازی سامانه اطلاع رسانی، قطع حقوق اعضای هیأت علمی یک دانشگاه، انتصاب وزیر جدید علوم و چند خبر دیگر، از جمله حاشیه سازترین اخبار آموزش عالی در هفته جاری به شمار می آیند.


به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاههای کشور در هفته ای که گذشت با حواشی متعددی روبرو شدند که برخی از این مسائل رسانه ای شد.

بده بستان کلید وزارت علوم

بعد از 72 روز حرف و حاشیه درباره وزیر جدید علوم و اینکه آیا جعفر توفیقی به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی می شود یا نه، رضا فرجی دانا که در گمانه زنیها به عنوان گزینه احتمالی هم مطرح شده بود، توسط روحانی شانس وزیر علوم شدن را به دست آورد.

در هفته ای که گذشت رضا فرجی دانا با 159 رای موافق توانست کلید وزارت علوم را از توفیقی دریافت کند و بر کرسی وزارت تکیه زند.

وی مدتی را برای گذراندن فرصت مطالعاتی در کانادا به سر می برد.

دردسرهای تازه دانشگاه احمدی نژاد

احمدی نژاد هنوز نقل زبانهاست و دانشگاهش هم به اندازه خودش معروف شده است، دانشگاهی که نه مکان دارد و نه مجوز قطعی برای پذیرش دانشجو. اما در هفته ای که گذشت سامانه دانشگاه ایرانیان راه اندازی شد تا تازه ترین اخبار این دانشگاه را منتشر کند و علاقمندتر از همه هم رسانه ها هستند که این اخبار را بلافاصله از سایت گرفته و منتشر می کنند.

در هفته ای که گذشت، مجوز سال 89 دانشگاه ایرانیان، زمان انعقاد قراردادهای آموزشی و پذیرش دانشجو توسط این سامانه اعلام شد.

اما یکی از جالبترین اخبار این سامانه برگزاری مسابقه طراحی آرام دانشگاه ایرانیان است که علاقمندان می توانند بهترین آرم طراحی شده را برای این دانشگاه ارسال و جایزه دریافت کنند.

ماجراهای تحصیل غیرقانونی برخی استادان دانشگاه یاسوج

سرپرست جدید دانشگاه یاسوج که توسط جعفر توفیقی منصوب شد، حقوق برخی استادان این دانشگاه را که به صورت غیرقانونی مامور به تحصیل شده بودند، قطع کرد. اما شاپور رمضانی در این باره اعلام کرد که این افراد شرایط مامور به تحصیل شدن را نداشتند بنابراین حقوقشان قطع شده است.

سرپرست تازه منصوب شده دانشگاه یاسوج از این عده استادان خواسته است به جای جنجال کردن به فکر راه چاره ای برای حل مشکلاتشان باشند اما از وی نخواهند کار غیرقانونی انجام دهد.

تجمع صنفی به دستور رئیس دانشگاه!

همیشه در اخبار می خوانده ایم دانشجویان در انتقاد به مشکلات دانشگاه و رئیسش تجمع صنفی می کنند اما این بار رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه از دانشجویان خواسته تجمع کنند!

در هفته ای که گذشت و البته هفته های گذشته، تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه در چندین تجمع صنفی شرکت کرده و خواستار بیان مطالبات صنفی خود شده اند؛ ایرج میرزایی - رئیس این دانشگاه اعلام کرده که مجوز این تجمع را صادر کرده و از دانشجویان خواسته در این تجمع شرکت و خواسته های خود را مطرح کنند.

میرزایی البته خود از حق دانشجویان دفاع کرده و یکی از مهمترین مشکلات این دانشگاه را نداشتن خوابگاه ملکی می داند.

جدایی کنکور دانشگاه آزاد از سراسری

شوک کنکوری دیگری، در هفته ای که گذشت اعلام شد! خبر جدایی کنکور دانشگاه آزاد از سراسری را برای نخستین بار حمید میرزاده - سرپرست دانشگاه آزاد اعلام کرد.

دانشگاه آزاد به این نتیجه رسیده است که ادغام این دو کنکور شانس قبولی داوطلبان این دانشگاه را کمتر کرده است، بنابراین قرار شد کنکور پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد که امسال توسط سازمان سنجش برگزار شد بار دیگر با مدیریت مرکز آزمون دانشگاه آزاد برگزار شود.

اما همین جریان، میرزاده را به مجلس احضار کرده است.

هک شدن سایت بورسیه ها

روز گذشته بود که سازمان امور دانشجویان اعلام کرد سایت اداره کل امور دانشجویان خارج هک شده است؛ اما حسن مسلمی نائینی - معاون بورس وزارت علوم اعلام کرد این مورد هک نبوده و تنها یک مشکل فنی که برای ساعاتی دسترسی به سامانه اداره کل را متوقف کرده بود.

اما نگرانیها درباره دسترسی احتمالی هکرها به اطلاعات دانشجویان را هم مسلمی برطرف کرد، این اطلاعات در جای دیگری نگهداری می شود که امکان هک آن وجود ندارد.

انصراف 100 دانشجوی غیرایرانی از دانشگاه قزوین

طی چند روز گذشته اعلام شد که نزدیک به 100 دانشجوی افغانی دانشگاه امام خمینی قزوین به دلیل افزایش چند برابری شهریه های تحصیل و البته خدمات رفاهی از تحصیل در این دانشگاه انصراف داده اند، این در حالیست که رئیس دانشگاه مذکور اینگونه اعتراضات و انصرافها را طبیعی می داند.

کلمات کلیدی: کلید وزارت علوم، توفیقی، فرجی دانا، ماجراهای دردسرسازترین دانشگاههای کشور، هک شدن سایت بورسیه ها، انصراف 100 دانشجوی غیرایرانی از دانشگاه قزوین، جدایی کنکور دانشگاه آزاد از سراسری، تجمع صنفی به دستور رئیس دانشگاه

آمار بازدید: 520 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image