ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ایجاد جشنواره دوسالانه دانشگاه آزاد با موضوعات پژوهشی قرآنی (13 آبان 92)

ایجاد جشنواره دوسالانه دانشگاه آزاد با موضوعات پژوهشی قرآنی (13 آبان 92)

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از ایجاد جشنواره دوسالانه در موضوعات پژوهشی قرآنی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای نگاه عمیق به موضوعات قرآنی بوده و به زودی نام و مختصات آن اعلام می‌شود.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، حجت الاسلام سید طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اظهار داشت: تنها پرداختن به ظواهر قرآنی کافی نیست، وظیفه آحاد جامعه اسلامی پرداختن به روح و جوهره قرآن است که راه درست زندگی کردن را به ما نشان داده است.

وی به سیاست‌های معاونت فرهنگی دانشگاه در رابطه با فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در بحث قرآن نه تنها باید به کارهایی که پیش از این انجام شده توجه کنیم بلکه به زوایای کمتر توجه شده در خصوص قرآن و عترت بپردازیم در این رابطه، پژوهشکده قرآن و عترت با نگاه عمیق به موضوعات قرآنی می‌پردازد و جایزه ویژه قرآنی در سطح جایزه خوارزمی تعریف می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در این رابطه افزود: بنای معاون فرهنگی دانشگاه این است که جشنواره دوسالانه‌ای شبیه جشنواره خوارزمی در موضوعات پژوهشی قرآنی و صرفا در ارتباط با پایان نامه‌های دانشجویی و پژوهش‌های قرآنی اساتید و اعضای هیئت علمی ایجاد کند که به زودی نام و مختصات این جشنواره را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در جامعه قرآنی روابط اجتماعی است ما مسلمان زیاد داریم ولی جامعه ما قرآنی نیست و در روابط اجتماعی ما دستورات قرآنی پیاده نشده، جامعه قرآنی جامعه اخلاق مدار است.

هاشمی به هدف جامعه اسلامی و رسالت رسول الله اشاره کرد و گفت: باید به جایی برسیم که جایگاه و مرتبه ربوبیت در بین مردم مشخص شود و بشر به نقطه‌ای برسد که همه زوایای پنهان جهان هستی را بشناسد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به تحولات دوره رنسانس و عدم توانایی قوانین کلیسا در مقابل تغییرات مدرنیته، اظهار داشت: حقانیت قرآن کریم سبب حفظ فرهنگ اسلامی شد و با وجود تاثیر پذیری از مدرنیه مکتب اسلام و قرآن پا برجا ماند.

هاشمی خاطرنشان کرد: زمانی خواهد رسید که رسالت پیامبر اکرم (ص) تبیین خواهد شد و امام عصر (عج) جهان را با تمام پیشرفت‌های تکنولوژی اداره و هدایت خواهد کرد بر اساس اعتقادات دین مبین اسلام مکتب های استقلال طلبانه شکل خواهد گرفت که این پیش بینی‌ها در حال وقوع است و حقانیت قرآن را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اظهار داشت: در این گونه محافل قرآنی باید به نکته توجه شود که تنها تلاوت قرآن با صوت زیبا کافی نیست و اساس نهضت رسول الله پرداختن به دستورات قرآنی است.

وی افزود: قرآن متعلق به جامعه علمی است و در دانشگاه‌ها باید به ارزش‌های قرآنی بیشتر توجه شود، دانشجویان باید زبان قرآنی را یاد بگیرند و همان طور که امام راحل و مقام معظم رهبری و علما تاکید کردند جامعه باید روی قرآن تمرکز کند و این انتظار از جوامع دانشگاهی بیشتر است.

هاشمی همچنین تفسیر موضوعی آیت الله هاشمی رفسنجانی را نقشه راه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کرد.

شایان ذکر است، بیست و هشتمین جشنواره ملی قرآن و عترت از 8 لغایت 11 آبان ماه با میزبانی دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد.

کلمات کلیدی: جشنواره دوسالانه، جشنواره دانشگاه آزاد، موضوعات پژوهشی قرآنی، پژوهشی قرآنی، جشنواره

آمار بازدید: 238 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image