ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری اجرای تغییرات لازم در کنکور دکترا پس از بررسی راهکارها (19 آبان 92)

اجرای تغییرات لازم در کنکور دکترا پس از بررسی راهکارها (19 آبان 92)

اعضای کمیسیون علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کردند در قالب یک راهکار کوتاه مدت پس از آسیب شناسی و بررسی راهکارهای پیش رو در کنکور دکترا، تغییرات لازم صورت پذیرد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، گزارش برگزاری کنکور سراسری سال 92 در مقطع دکتری در جلسه 183 کمیسیون علمی و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش و بیان آمار تعداد داوطلبان و پذیرفته‌شدگان به تفکیک رشته، دانشگاه مورد پذیرش، جنسیت و غیره از سوی مشاور رئیس سازمان سنجش اعضای کمیسیون به بیان نظرات خود پرداختند.

براساس این گزارش، رفع مشکل اساسی و ریشه‌ای انتخاب و هدایت تحصیلی در مقاطع آموزشی قبل از دانشگاه، جهت دهی آموزش به سوی آموزش‌های مهارتی در مقاطع تحصیلی تکمیلی، آسیب‌شناسی جامع آموزش عالی با محوریت شورایعالی انقلاب فرهنگی، برگزاری یک آزمون عمومی مشتمل بر زبان و استعداد تحصیلی از سوی سازمان سنجش و جذب قبول شدگان این آزمون از سوی دانشگاه‌ها، توجه به کیفیت تحصیلات تکمیلی در کنار گسترش کمی، توجه به رشته‌های علوم انسانی در مقطع دکترا و تعامل استاد و دانشجو در پذیرش مقطع دکترا مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است، در این جلسه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه هدفمند آموزش عالی و همچنین پیش بینی موضوع در نقشه جامع علمی کشور اعضا پیشنهاد کردند، در قالب یک راهکار کوتاه مدت پس از آسیب شناسی و بررسی راهکارهای پیش رو در کنکور دکترا تغییرات لازم صورت پذیرد.

کلمات کلیدی: تغییرات لازم در کنکور دکترا، بررسی راهکارهای کنکور دکتری، دکتری 93، دکتری 94، تغییرات کنکور دکتری

آمار بازدید: 483 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image