ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه عدم تناسب نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه یاسوج (26 آبان 92)

عدم تناسب نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه یاسوج (26 آبان 92)

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه نسبت به دانشجویان پایین تر از استاندارد موجود است و در حال حاضر حداقل باید 300 عضو هیات علمی در دانشگاه فعال باشند.


دکتر شاپور رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به توسعه رشته‌ها و دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تحصیل 160 دانشجو دوره دکتری، دانشگاه یاسوج به تعداد بیشتری از اعضای هیات علمی نیازمند است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 170 عضو هیات علمی در دانشگاه یاسوج فعال هستند ولی با شرایط موجود حداقل باید 300 عضو هیات علمی در دانشگاه فعال باشند.

سرپرست دانشگاه یاسوج با بیان اینکه تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه نسبت به دانشجو پایین تر از استاندارد موجود است تصریح کرد: هرساله دانشگاه حدود 20 الی 30 عضو هیات علمی جدید جذب می کند.

وی ادامه داد: یکی از معضلات دانشگاه‌های کوچک این است که ورودی اعضای هیات علمی و کارکنان به این دانشگاه بیشتر از خروجی آن است دانشگاه‌های بزرگ در این زمینه به یک حالت پایدار رسیده اند اگر دو عضو هیات علمی وارد دانشگاه می شود حداقل دو عضو هیات علمی دیگر نیز بازنشسته می شود.

رمضانی افزود: این درحالی است که در دانشگاه یاسوج چون دانشگاه درحال توسعه است دایم نیرو اضافه می شود و خیلی کم نیرویی خارج می شود، طی سال های گذشته شاید دو یا سه نفر در این دانشگاه بازنشسته شده اند.

وی افزود: وقتی سالانه حدود 20 الی 30 عضو هیات علمی جدید وارد دانشگاه می شود حدود 1.6 بودجه صرف حقوق این افراد می شود درحالی که در بودجه سالانه دیده نشده است و این منجر به اضافه شدن هزینه های دانشگاه می شود و بودجه کلانی نیاز است که باید جبران شود.

کلمات کلیدی: نسبت استاد به دانشجو، دانشگاه یاسوج، تعداد اساتید، اساتید دانشگاه، استاد

آمار بازدید: 527 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image