ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش اسامی 20 پژوهشگر پرتالیف فنی مهندسی/ دانشگاه علم و صنعت در صدر (3 آذر 92)

اسامی 20 پژوهشگر پرتالیف فنی مهندسی/ دانشگاه علم و صنعت در صدر (3 آذر 92)

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری 20 نفر از پژوهشگران پر تالیف در حوزه علوم فنی و مهندسی را معرفی کرد و گفت: از این تعداد 9 پژوهشگر برتر از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و 4 پژوهشگر پرتالیف در اختیار دانشگاه تربیت مدرس است.به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد با اشاره به 20 پژوهشگر پر تالیف در علوم مهندسی گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در ماه‌های اخیر سایر رشته‌ها مانند علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه را از نظر پژوهشگران پرتالیف معرفی کرده است.


رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه پژوهشگران پر تالیف گروه فنی و مهندسی تاکنون معرفی نشده اند، اظهار داشت: بر این اساس آخرین گروه پژوهشگران پر استناد مربوط به گروه علوم فنی و مهندسی است.

وی به نتایج به دست آمده در این زمینه خاطر نشان کرد: رتبه اول در بین پژوهشگران پرتالیف ISC در رشته فنی مهندسی که مقالات متعددی را به زبان فارسی در نشریات معتبر فارسی به چاپ رسانیده است به دکتر "محمود صفارزاده" از دانشگاه تربیت مدرس تعلق دارد.

مهراد ادامه داد: رتبه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم نیز در اختیار "دکتر رضا صفارزاده" از دانشگاه تهران، دکتر "غلامحسین لیاقت" از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر "محمود عامری" از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر "علی کاوه" از دانشگاه علم و صنعت ایران قرار دارد.

به گفته وی دکتر علی کاوه در بین 20 پژوهشگر پرتالیف ISC از بخش انگلیسی حوزه فنی و مهندسی انتخاب شده است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری رتبه ششم را از آن دکتر "فریبرز ناطقی الهی" از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله دانست و اضافه کرد: رتبه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم نیز به ترتیب به دکتر "مهدوی معرفت" از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر "محمود مهرداد شکریه" از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "محمدتقی فاطمی قمی" از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر "محمدعلی بوترابی" از دانشگاه علم و صنعت ایران تعلق دارد.

مهراد یادآور شد: در بین 10 پژوهشگر پر تالیف حوزه فنی و مهندسی، 5 پژوهشگر در اختیار دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌های 11 تا 15 به ترتیب به دکتر "سعید شبستری" از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "غلامرضا بخشنده" پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دکتر "شهریار افندی زاده" دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "شهرام خیراندیش"دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر "مهدی دیواندری" دانشگاه علم و صنعت ایران مربوط می شود.

در اینجا نیز دانشگاه علم و صنعت ایران بیش از سایر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها دارای اساتید و پژوهشگران پرتالیف حوزه فنی و مهندسی است.

وی اظهار داشت: رتبه‌های 16 تا 20 در اختیار دکتر "حسین گنجی دوست" از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر "محمود نیلی احمد آبادی" از دانشگاه تهران، دکتر "عباس افشار" از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "محمد رضایی پژند" از دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر ا"حمد فهیمی فر" از دانشگاه امیر کبیر است.

رتبه نام پژوهشگر دانشگاه وابسته
اول دکتر محمود صفار زاده دانشگاه تربیت مدرس
دوم دکتر رضا صفار زاده دانشگاه تهران
سوم دکتر غلامحسین لیاقت دانشگاه تربیت مدرس
چهارم دکتر محمود عامری دانشگاه علم و صنعت
پنجم دکتر علی کاوه دانشگاه علم و صنعت
ششم دکتر فریبرز ناطقی الهی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله
هفتم مهدوی معرفت دانشگاه تربیت مدرس
هشتم دکتر محمود مهرداد شکریه دانشگاه علم و صنعت
نهم دکتر محمد تقی فاطمی قمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
دهم دکتر محمد علی بوترابی دانشگاه علم وصنعت
یازدهم دکتر سعید شبستری دانشگاه علم و صنعت
دوازدهم دکتر غلامرضا بخشنده پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی
سیزدهم دکتر شهریار افندی زاده دانشگاه علم و صنعت
چهاردهم دکتر شهرام خیر آبادی دانشگاه علم و صنعت
پانزدهم مهدی دیواندری دانشگاه علم و صنعت
شانزدهم دکتر حسین گنجی دوست دانشگاه تربیت مدرس
هفدهم دکتر محمود نیلی احمد آبادی دانشگاه تهران
هجدهم دکتر عباس افشار دانشگاه علم و صنعت
نوزدهم دکتر محمد رضایی پژند دانشگاه فردوسی مشهد
بیستم دکتر احمد فهیمی فر دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ادامه داد: از مجموع 20 دانشگاهی که پژوهشگران پرتالیف حوزه فنی و مهندسی در بخش فارسی ISC در این دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به آموزش و تحقیق اشتغال دارند، 9 پژوهشگر برتر از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، 4 پژوهشگر پرتالیف در اختیار دانشگاه تربیت مدرس، 2 پژوهشگر پرتالیف در خدمت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 2 پژوهشگر پرتالیف در دانشگاه تهران قرار دارند و دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله هر کدام دارای یک پژوهشگر پرتالیف در حوزه فنی و مهندسی در ISC می باشد.

مهراد با تاکید بر اینکه پژوهشگران پرتالیفی که تاکنون معرفی شده‌اند عموما از بخش فارسی ISC استخراج و به جامعه علمی معرفی شده بودند، خاطر نشان کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در بخش‌های مختلف زبانی نسبت به سنجش و اندازه گیری مولفه‌های مختلف اقدام می‌کند و زبان‌های انگلیسی و عربی نیز از زبان‌های مهم ISC است.

کلمات کلیدی: پژوهشگر پرتالیف فنی مهندسی، علم و صنعت

آمار بازدید: 289 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image