ارتباط مستقیم با 30757 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جواردانشگاهی طلوع مهر (13 آذر 92)

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جواردانشگاهی طلوع مهر (13 آذر 92)

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جواردانشگاهی طلوع مهر در استان قم خبر داد.


احمد عطارنیا در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار دانشگاهی طلوع مهر که با حضور مشاور رئیس قوه قضائیه در امور هماهنگی مجلس برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف جامعه و به ویژه دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: با هدف ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و توانمندسازی دانشجویان شاغل به تحصیل تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار دانشگاه طلوع مهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: رشد سریع فناوری موجب رقابت شدیدتر سازمان‌ها، صنایع و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و در نتیجه افزایش اهمیت سرمایه‌های انسانی خلاق و ماهر در بهبود کیفیت کالاها و خدمات شده و افزایش بهره وری و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آموزشهای مهارتی برای تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر در همه کشورها را به دنبال دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه نرخ رشد دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و در رشته‌های علوم انسانی افزایش پیدا کرده است گفت: در حال حاضر مهم ترین مشکل فارغ التحصیلان دانشگاهی کمبود مهارت‌های کافی برای استخدام و کارآفرینی است.

عطارنیا ضمن اشاره به تکنسین بودن حدود 30 درصد از دانشجویان در مقطع کاردانی و تحصیل در رشته‌های فنی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده کمبود تربیت تکنسین در دانشگاه‌های کشور و عدم پرداختن به مباحث مهارتی و آموزش‌های عملی و کاربردی در سیستم آموزشی است، از این رو اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی طلوع مهر قم با هدف آموزش مهارت‌های فنی و کارآفرینی و کسب و کار اقدام به تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار دانشگاهی طلوع مهر کرده است.

وی هدف از راه اندازی این مراکز را ارتقاء دانش‌های مهارتی و عملی دانشجویان در کنار آموزش‌های تئوری دانشگاهی عنوان کرد و یادآور شد: با وجود این مراکز دانشجویان ضمن آشنایی با فعالیت گسترده در سطح جامعه و بازار کسب و کار مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای خودکفایی در عرصه‌های علمی و صنعتی گفت: هم‌گامی فکر و عمل در فضاهای دانشگاهی به عنوان مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه زمینه‌ساز خودکفایی در عرصه‌های مختلف و بومی ‌سازی علوم و فنون مختلف است و مراکز جوار دانشگاهی در این مسیر نقش عمده‌ای را بر عهده‌ دارند.

عطارنیا خاطرنشان کرد: تجهیزات آموزشی مورد نیاز کارگاه‌های آموزشی در مرکز جوار دانشگاهی طلوع مهر بر اساس استانداردهای آموزشی است و برای دانشجویانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی شوند، گواهینامه مهارت با کد استاندارد بین‌المللی صادر می‌شود.

مشاور رئیس قوه قضائیه در امور هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان از تلاش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و موسسه آموزشی و پژوهشی طلوع مهر در راه‌اندازی این مرکز گفت:با توجه به بافت فرهنگی و علمی قم باید این استان در زمینه‌های علمی و مهارتی در کشور پیشرو بوده و در صدور علم سرآمد باشد.

کلمات کلیدی: افتتاح، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، جواردانشگاهی طلوع مهر، فنی و حرفه ای

آمار بازدید: 295 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image