ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دانشجویان برگزیده قروه تجلیل شدند (17 آذر 92)

دانشجویان برگزیده قروه تجلیل شدند (17 آذر 92)

در مراسمی از دانشجویان برگزیده علمی مراکز آموزش عالی شهرستان قروه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی قروه و با مشارکت دانشگاه پیام نور، علمی ـ کاربردی و ایران مهر این شهرستان برگزار شد، امام جمعه اهل سنت قروه گفت: راز ماندگاری جنبش دانشجویی در ایران را باید در ویژگی تولد و حرکتش جست و جو کردکه پس از انقلاب در قالب حرکت‌ها و موضع گیری‌های خردمندانه و آگاهانه خود را به منصه ظهور رساند.

ماموستا یدالله محمدی افزود: تولد این حرکت در یکی از سیاه‌ترین اعصار تاریخ ایران زمین نوید حرکتی روشنی بخش به سوی نور و رستگاری بود که با مطالعه آغاز شد و با بیداری به بالندگی رسید.

وی تصریح کرد: دانشجوی مسلمان در این دوران بدون ذهنیتی پیش ساخته، در مرحله مطالعه، به کنکاش در اطراف خویش پرداخت و به ژرفای واقعیت‌هایی که جز فروپاشی تمدن سرزمینش رهاوردی نداشت، پی‌برد.

به گفته محمدی، دانشجو، پس از فروریختن نظام دیکتاتوری پهلوی و برقراری جمهوری اسلامی، باز کانون فتنه استکبار را نشانه رفت و با تسخیر لانه جاسوسی و پایین آوردن پرچم آمریکا، شمارش معکوس مرگ یک ابرقدرت را در سطح جهان فریاد کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان را می‌توان یکی از گروه‌هایی دانست که به جهت آشنایی و آگاهی بیشتر از جریانات سیاسی ـ اجتماعی، حضور آنان در تمامی صحنه‌های انقلاب به شکلی گسترده، بارز است افزود: این حضور از سال‌ها پیش از انقلاب با شکل‌گیری جنبش دانشجویی آغاز شد.

محمدی، حضور به موقع و در عین حال فعالانه دانشجویان، پس از انقلاب در همه عرصه‌ها به ویژه جنگ و جهاد سازندگی، را به یاد ماندنی برشمرد افزود: پس از گذشت 35 سال از انقلاب، شاهد این حضور فعال و سرنوشت‌ساز در برهه‌های پر فراز و نشیب انقلاب هستیم.

امام جمعه اهل سنت قروه جایگاه دانشگاه در جامعه را حرکت دادن و هدایت افراد به سوی کمال و ترقی عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت در جامعه اسلامی، باید آمیخته با معارف دینی باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه و دانشگاهی باید در مسیر اسلام و در چهارچوب اندیشه‌های اسلامی حرکت کند افزود: بدیهی است در این راه علوم تجربی به صورتی آموخته می‌شود که در مقام عمل با مبانی دینی منافات نداشته باشد.

محمدی از دانشگاه به عنوان چراغی فروزان نام برد که باید به برگزیدگان جامعه، راه و چاه را بنمایاند، تا آنها جامعه را هدایت کنند.

وی با اشاره به جایگاه علم و دانش در اسلام، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام تنها دینی است که جنبه‌های گوناگون زندگی انسان را در نظر گرفته و هدف دین را کمال بخشیدن به مکارم اخلاقی دانسته است.

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: در چنین مکتبی، تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخودار است .

وی افزود: اهمیت جایگاه و نقش ویژه و آینده‌ساز دانشجو، موجب شده است تا این گروه از جامعه، بیش از افراد دیگر، در معرض آزمون و خطا و نیز انحراف از دیگر ارزش‌ها قرار داشته باشند و به همین دلیل لازمه سلامت این جریان، شناخت آفت‌ها و انحراف‌های فرا راه مسیر دانشگاه است.

در پایان این مراسم از 40 نفر از دانشجویان برتر دانشگاه‌های قروه تجلیل شد.

آمار بازدید: 347 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image