ارتباط مستقیم با 30742 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تاسیس بنیادهای خصوصی «حامی» در دانشگاه‌ها (18 آذر 92)

تاسیس بنیادهای خصوصی «حامی» در دانشگاه‌ها (18 آذر 92)

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از ایجاد بنیادی برای استفاده از کمک‌های خیرین در دانشگاه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.


دکتر محمدحسین امید با حضور در خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پیش بینی کرده‌ایم که در تمامی دانشگاه‌ها بنیادهای حامی دانشگاه تاسیس شود، گفت: من قبلا تجربه موفق این کار در دانشگاه تهران را داشته‌ام، چراکه کسانی در این مملکت هستند که با اشتیاق حاضرند به دانشگاه کمک کنند.

وی با بیان اینکه این تجربه موفق در دانشگاه‌های دیگری ازجمله ولیعصر رفسنجان، کاشان، شریف و فردوسی مشهد نیز وجود داشته است، تصریح کرد: در همه دنیا افراد خیری حاضرند به دانشگاه کمک کنند و در ایران نیز این افراد وجود دارند، بنابراین قصد ایجاد یک بنیاد مرکزی در وزارت علوم با نام «بنیاد حمایت از دانشگاه‌ها» یا «بنیاد توسعه آموزش عالی» را داریم.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: وظیفه این بنیاد مرکزی راه اندازی و حمایت از بنیادهای استان‌ها در دانشگاه‌هاست.

امید با بیان اینکه این بنیادها کاملا خصوصی هستند، گفت: وزارت علوم فقط در جهت راه‌اندازی این بنیادها کمک می‌کند و پیش بینی کرده‌ایم که در بنیاد مرکزی و هر یک از بنیادها یک رابط از وزارت علوم یا دانشگاه مربوط حضور داشته باشد و بقیه اعضا را خود خیرین و مردم تشکیل دهند.

وی درباره نحوه کمک این بنیادها و افراد خیر به دانشگاه نیز اظهار کرد: کمک بنیادهای حامی دانشگاه بیشتر در بخش تملک، ساختمان سازی و تجهیز آزمایشگاه است نه در هزینه‌های جاری، چرا که نه ما این انتظار را از بنیادها داریم و نه خود خیرین علاقمندند که هزینه‌های جاری دانشگاه را بپردازند، بنابراین هزینه‌ها باید از منابع دیگر که شامل کمک دولت و درآمدهای اختصاصی دانشگاه است تامین شود.

معاون اداری و مالی وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه مقدمات ایجاد این بنیادها فراهم شده است، تصریح کرد: جلسات زیادی در این باره داشته‌ایم و با برخی از کسانی که در سال‌های گذشته حمایت‌های وسیع از دانشگاه‌ها کرده‌اند، مذاکره شده است و بزودی فردی را به عنوان مشاور خود در امور بنیادها تعیین می‌کنم که صحبت‌های مقدماتی آن نیز انجام شده است.

آمار بازدید: 89 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image