ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تامین سلامت روان دانشجویان بر عهده مسئولان است (23 آذر 92)

تامین سلامت روان دانشجویان بر عهده مسئولان است (23 آذر 92)

این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) گفت: مهمترین کمک به دانشجو در کنار تحصیل و رشد علمی کمک به سازگاری و حل مسایلی است که از نظر او و سایرین هریک در سرنوشت او جایگاهی مهم دارند.


دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دغدغه‌های دانشجویان در برهه‌های زمانی مختلف متفاوت است، اظهار داشت: در ابتدای ورود به دانشگاه مساله سازگاری با محیط، کمی بعداز آن تب داغ ادامه تحصیل که البته زمان آن بسیار کوتاه و سپس دغدغه ازدواج و یا ادامه تحصیل از عمده‌ترین دغدغه‌های فکری دانشجویان است.


وی افزود: دانشجویان اغلب در این شرایط دچار تعارض می‌شوند و مدتها در این وادی به سیر و تفکر می‌پردازند.


وی با بیان اینکه دانشجویان در هر مقطع با مشکلات متعددی مواجه هستند، اظهار داشت: در مرحله بعدی پس از حل موضوع و یا به ناچار ترک موضوع به مرحله نزدیک به فارغ التحصیلی و جدا شدن از این فضا می‌رسد که دغدغه دیگری تحت عنوان اشتغال و آینده ذهن او را درگیر می‌سازد.


شعاع کاظمی با تاکید بر اینکه هریک از دغدغه‌های فکری، از موضوعات اساسی و پراهمیت زندگی دانشجویان است، تصریح کرد: لزوم تفکر و بررسی موضوع جهت دریافت راهکارهای مناسب از مهمترین موارد مقابله با مشکلات است.


این دکترای روانشناسی تصریح کرد: مهمترین کمک به دانشجو در کنار تحصیل و رشد علمی کمک به سازگاری و حل مسایلی است که از نظر او و سایرین هریک در سرنوشت او جایگاهی مهم دارند، اگر مشکلات وی رفع شود، آن موقع است که می‌توان پذیرفت که دانشگاه‌های کشور، در امر دانش پروری و مهم تر از آن در امر پرورش انسان شایسته و مسئول همراه با سلامت روان موفق بوده است.

آمار بازدید: 199 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image