ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سرانجام طرح جامع دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول (3 دی 92)

سرانجام طرح جامع دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول (3 دی 92)

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول رسیدگی به دغدغه دانشجویان را اولویت های این دانشگاه عنوان کرد و حرکت در جهت اسلامی شدن دانشگاه ، دوری از سیاست زدگی و نیز تدوین برنامه های فرهنگی در این راستا را از جمله برنامه های دین محور در این دانشگاه دانست و اظهار کرد: با راه اندازی انجمن ها، دانشجویان از حاشیه دور شده و بستر برای ارائه ایده و اندیشه در این دانشگاه فراهم شده است.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی محمد آخوندعلی اظهار کرد: برای اجرای طرح جامع دانشگاه جندی شاپور دزفول 80 هکتار زمین به این دانشگاه الحاق شده تا طرح جامع آموزشی آن در زمینی به مساحت یکصد هکتار اجرایی شود.


وی افزود: با اجرای طرح جامع دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با تاسیس 11 دانشکده از جمله دانشکده برق، کامپیوتر و مکانیک60 رشته جدید تحصیلی نیز در این دانشگاه پیش بینی شده است که این طرح جامع پس از تصویب از طریق معاونت اداری مالی وزارت علوم و هیأت امنا و با اجرایی شدن آن توسعه علمی منطقه شمال خوزستان شتاب می گیرد.


رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول با اشاره به اهمیت اجرای طرح های پژوهشی گفت: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از پنج سال گذشته تاکنون با ایجاد مرکز تحقیقاتی،جذب هیأت علمی و ارتباط با مراکز مدیریتی شهر حرکت روبه جلوی خود را آغاز کرده و پیش می رود.


آخوند علی گفت:16 درصد از اعتبارات جاری این دانشگاه به تحقیق وپژوهش اختصاص داده شده و به عضو هیأت علمی بین 25میلیون تا 80 میلیون ریال پژوهانه سالانه پرداخت می شود همچنین برای توسعه هرچه بیشتر، بستر برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اساتید فراهم شده و بهانه ای برای کم کاری وجود ندارد.


رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول تعداد هیأت علمی دانشگاه جندی شاپور دزفول در پنج سال قبل را حدود 25 نفر اعلام کرد و افزود:اینک این تعداد به 73 نفر رسیده ضمن اینکه بیش از 120 پرونده از 1700 متقاضی برای جذب هیأت علمی بررسی، گزینش و به وزارت علوم معرفی شده است.


وی گفت:دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول رتبه اول دانشگاه های صنعتی خوزستان، رتبه سوم کل دانشگاه های استان خوزستان اعم از دولتی و غیر دولتی و رتبه 62 را در بین کل دانشگاه های کشور دارد.


آخوندعلی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت کشاورزی منطقه اظهار داشت:با توجه به کشاورزی بودن منطقه و مصرف سموم در مزارع لذا درخواست ایجاد رشته شیمی آفت کش در این دانشگاه ارائه شده ضمن اینکه مرکز نانو بیو تکنولوژی در این دانشگاه راه اندازی شده است اما تا رسیدن به حد مطلوب زمان نیاز داریم .


وی توسعه زیرساخت ها و جذب هیأت علمی جوان و تحصیل کرده را از اولویت های این دانشگاه خواند و افزود: برای شکوفا شدن پتانسیل های دزفول نیروی متخصص و بومی لازم است.به همین دلیل با وجود عدم پرداخت یارانه به آن دسته از دانشجویان بومی که از طریق دور دوم (شبانه) وارد میشوند،40 درصد دانشجویان این دانشگاه از میان افراد بومی جذب شده اند.


رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت:برای احقاق حق دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با معاونت راهبردی ریاست جمهوری و معاونت اداری مالی وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری با تمام توان در حال رایزنی هستیم.


آخوند علی افزود:دانشگاه جندی شاپور دزفول با پتانسیل فراوان محور برگزاری کنکورهای سراسری از جمله آزمون دکتری در شمال استان خوزستان است ضمن اینکه چند سالی است که نمایشگاه دست آوردهای پژوهشی دانشجویان شمال خوزستان نیز در این واحد دانشگاهی دایر می شود.


رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به موفقیت های اخیر دانشجویان و طراحی پهپاد فرمانروای آسمان گفت: طراحی این پهپاد تماما توسط دانشجویان بومی انجام شد و ضمن اینکه فاز دوم طراحی این پهپاد نیز در دست اجراست.


وی با اشاره به توسعه زیرساخت های این دانشگاه اظهار داشت: در 5 سال پیش این دانشگاه حدود 550 دانشجو داشت ولی اکنون این تعداد به حدود دو هزار نفر رسیده است.


آخوند علی تعداد رشته های این دانشگاه در پنج سال قبل را هشت رشته اعلام کرد و افزود: اکنون این تعداد به 22 رشته افزایش یافته که پنج رشته مربوط به رشته های تحصیلات تکمیلی با حدود 70 دانشجوست.

آمار بازدید: 264 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image