ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ خلاصه درس مبحث انقباض ماهیچه در انسان

خلاصه درس مبحث انقباض ماهیچه در انسان

خلاصه درس مبحث انقباض ماهیچه در انسان

با حداقل قیمت در جلسات دو ساعته و بالاترین کیفیت تدرس زیست شناسی
* شماره تماس : 09058663363 *
"حداقل هزینه به ازای حداکثر ساعت تدریس در هر جلسه"
"جزوات کنکوری جامع و کامل با تست و تمرین"
"تضمین رضایت و یادگیری شاگرد"
" بهترین کیفیت تدریس"
------------------------------------------------------------------------
مكانيسم انقباض ماهیچه:
۱- با رسیدن پیام از مراکز عصبی، تحریک از طریق سیناپس (همايه) از یاخته¬ی عصبی به یاخته ماهیچه¬‌ای می‌‌رسد. وزیکول‌های سیناپسی که دارای ناقل عصبی (مثل استیل کولین) هستند به غشای نورون سازنده¬ی خود آمیخته می‌‌شوند و ناقل عصبی با مصرف انرژی و با اگزوسیتوز (برون رانی) از انتهای آکسون به فضای سیناپسی آزاد می‌‌شوند.
2- استیل کولین به گیرنده‌های خود که همان کانال‌های دریچه¬دار سدیمی (نه کانال‌های نشتی) هستند، متصل می‌‌شود و با اتصال آن کانال‌های دریچه¬دار سدیمی باز می‌‌شوند و با ورود ناگهانی سدیم به داخل سلول¬های ماهیچه، در سطح یاخته ماهیچه¬‌ای یک موج¬الکتریکی در طول غشای یاخته ماهیچه ایجاد می‌‌شود.
۳- با تحریک یاخته ماهیچه¬ای، یون‌های کلسیم از شبکه آندوپلاسمی آن آزاد می‌‌شود. با اتصال کلسیم به نوعی پروتئین، محل‌هایی در رشته‌های اکتین، آزاد می‌‌شود.
۴- ATP¬‌ای که از قبل به میوزین متصل شده بود، با فعالیت آنزیمی سر میوزین تجزیه می¬شود و به ADP و فسفات تبدیل می‌‌شود. اکنون سرهای پروتئین‌های میوزین همراه با ADP، به جایگاه فعال و آشکار شده اکتین متصل می‌‌شوند و در بین سرهای میوزین و رشته اکتین پل‌های عرضی برقرار می‌‌شود.
5- با اتصال پروتئین‌های میوزین و اکتین و تغییر شکل سر میوزین، سر میوزین با حرکت خمشی با ضربه¬‌ای قوی رشته¬ی اکتین را به مرکز سارکومر نزدیک می‌‌کند. در حین این ضربه ADP از سر میوزین رها می‌‌شود.
۶- با حرکت رشته‌های اکتین، خطوط Z سارکومر به هم نزدیک می‌‌شوند. نزدیک شدن خطوط Z باعث کوتاه شدن طول سارکومرها و در کل، کاهش طول ماهیچه می‌‌شود.
۷- یک ATP جدید به سر میوزین متصل می‌‌شود ، این ATP جديد باعث جدا شدن سر ميوزين ازاكتين می‌‌شود و در صورت وجود مقدار مناسب کلسیم، این چرخه تکرار می‌‌شود.
۸- لغزیدن میوزین واکتین در مجاورت هم به انرژی (ATP) نیاز دارد. اتصال ATP به سر میوزین، باعث جدا شدن سر میوزین از اكتين می‌‌شود. برای این کار باید پل‌های اتصال میوزین واکتین دائماً تشکیل شده و سپس با حرکتی مانند پارو زدن به یک سمت کشیده شود. سپس سرهای متصل شده جدا شده و به بخش جلوتر متصل شود. این لیز خوردن و اتصال و جدا شدن سرهای میوزین صدها مرتبه در ثانیه تکرار می‌‌شود و یک ماهیچه اسکلتی منقبض می‌‌شود.
------------------------------------------------------------------------------------
تدریس خصوصی و گروهی تضمینی زیست شناسی کنکور، المپیاد، تیزهوشان و تقویتی نظام جدید و قدیم آموزش و پرورش تهران و شهرستان ها. تدریس زیست شناسی در مدارس و آموزشگاه های تهران و شهرستان ها. همراه با جزوه کامل و جامع و تست و تمرین. تضمین یادگیری و رضایت شاگرد. تدریس به طور جامع و با پوشش کامل مطالب کتاب درسی جهت شرکت در کنکور و امتحانات مدرسه. تضمین یادگیری و رضایت شاگرد. تدریس زیست شناسی از پایه تا کنکور، تقویتی، تیزهوشان و المپیاد، با حداقل 10 سال سابقه تدریس در آموزشگاه ها و مدارس کشور، تدریس خصوصی توسط مدرس مجرب زیست شناسی، مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ph.D، تضمین یادگیری و رضایت شاگرد، بهترین دبیر زیست شناسی کشور، تدریس روان و شیوا به همراه آزمون و مشاوره تحصیلی، مدرس مقاطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم نظام جدید آموزش و پرورش.
*تلفن تماس: 09058663363*
دکتر مشرفی (مدرس و دبیر زیست شناسی)
تلفن همراه 09058663363
-------------------------------
خلاصه درس مبحث مربوط به مکانیسم انقباض ماهیچه در انسان را می توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید:

برای دانلود فایل خلاصه درس مبحث انقباض ماهیچه در انسان کلیک کنید (حجم فایل: 102 کیلو بایت)
آمار بازدید: 5294 بار