ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس تدریس خصوصی وبلاگ خلاصه درس مبحث فعالیت نورون (هدایت پیام عصبی)

خلاصه درس مبحث فعالیت نورون (هدایت پیام عصبی)

خلاصه درس مبحث فعالیت نورون (هدایت پیام عصبی)

*** با حداقل قیمت در جلسات دو ساعته و بالاترین کیفیت تدریس زیست شناسی ***
***** شماره تماس : 09058663363 *****
"حداقل هزینه به ازای حداکثر ساعت تدریس در هر جلسه"
"جزوات کنکوری جامع و کامل با تست و تمرین"
"تضمین رضایت و یادگیری شاگرد"
----------------------------------------------------------------------------------
فعالیت نورون (هدایت پیام عصبی) :
الف) پتانسیل آرامش (استراحت)
1- مقدار Na+ در خارج سلول زیاد است و در داخل سلول کم است. برای همین Na+ با انتشار تسهیل شده از طریق کانال¬های همیشه باز (بدون دریچه یا کانال¬های نشتی) در جهت شیب غلظت (غیرفعال و بدون مصرف انرژی) وارد سلول می¬شود.
2- مقدار K+ در داخل سلول بیشتر از خارج سلول است. برای همین K+ با انتشار تسهیل شده از طریق کانال¬های همیشه باز (بدون دریچه یا کانال¬های نشتی) در جهت شیب غلظت (غیرفعال و بدون مصرف انرژی) از سلول خارج می¬شود. ولی مقدار K+ که از سلول خارج می¬شود، بیشتر از Na+ است که وارد سلول می شود، زیرا نفوذپذیری غشاء به یون¬های پتاسیم بیشتر از نفوذپذیری آن به سدیم است. برای همین بیرون سلول مثبت و داخل آن منفی است.
ب) شروع پتانسیل عمل (افزایش پتانسیل عمل):
1- در ابتدا ناقل عصبی (مثل استیل کولین) به گیرنده خود که همان کانال دریچه¬دار (ولتاژی) سدیمی (نه کانال نشتی) است، متصل، غشاء یاخته تحریک و کانال دریچه¬دار سدیمی باز می¬شود. 2- یون¬های سدیم زیادی به طور ناگهانی با انتشار تسهیل شده و بدون مصرف انرژی در جهت شیب غلظت از طریق دو نوع کانال وارد یاخته می¬شود. 3- درون سلول مثبت و بیرون منفی می¬شود. 4- کانال دریچه¬دار (ولتاژی) پتاسیمی همچنان بسته باقی می¬ماند. 5- فعالیت پمپ سدیم-پتاسیم کاهش یافته است.
پ) ادامه پتانسیل عمل (کاهش پتانسیل عمل):
1- پس از مدت زمان کوتاهی کانال دریچه¬دار (ولتاژی) سدیمی (نه کانال نشتی) بسته و کانال دریچه¬دار (ولتاژی) پتاسیمی باز می¬شود. 2- یون¬های پتاسیم با انتشار تسهیل شده و بدون مصرف انرژی در جهت شیب غلظت از طریق دو کانال از سلول خارج می¬شود. 3- بیرون سلول مثبت و داخل منفی می¬شود. 4- کانال سدیمی بسته است. 5- فعالیت پمپ سدیم-پتاسیم کاهش یافته است. 6- خروج اضافی پتاسیم باعث می شود که پتانسیل درون غشاء به 70- برسد.
-------------------------------------------------------------------------------
تدریس زیست شناسی از پایه تا کنکور در مدارس و آموزشگاه های تهران و شهرستان ها. تدریس زیست شناسی کنکور، تدریس خصوصی و گروهی تضمینی زیست شناسی کنکور، المپیاد، تیزهوشان و تقویتی نظام جدید و قدیم آموزش و پرورش تهران و شهرستان ها. تدریس زیست شناسی در مدارس و آموزشگاه های تهران و شهرستان ها. همراه با جزوه کامل و جامع و تست و تمرین. تدریس به طور جامع و با پوشش کامل مطالب کتاب درسی جهت شرکت در کنکور و امتحانات مدرسه. تضمین یادگیری و رضایت شاگرد. تدریس زیست شناسی از پایه تا کنکور، تقویتی، تیزهوشان و المپیاد، با حداقل 10 سال سابقه تدریس در آموزشگاه ها و مدارس کشور، تدریس خصوصی توسط مدرس مجرب زیست شناسی، مدرک تحصیلی دکتری تخصصی ph.D، تضمین یادگیری و رضایت شاگرد، بهترین دبیر زیست شناسی کشور، تدریس روان و شیوا به همراه آزمون و مشاوره تحصیلی، مدرس مقاطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم نظام جدید آموزش و پرورش. تلفن همراه 09058663363
for sms and call : 09058663363
دکتر علیرضا مشرفی: 09058663363
----------------------------------------
خلاصه درس مبحث مربوط به فعالیت نورون (هدایت پیام عصبی) در انسان را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

برای دانلود فایل خلاصه درس مبحث فعالیت نورون (هدایت پیام عصبی) کلیک کنید (حجم فایل: 146 کیلو بایت)
آمار بازدید: 583 بار