ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی یادگیری بهتر و ماندگارتر بر اساس ساختار مغز

یادگیری بهتر و ماندگارتر بر اساس ساختار مغز

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با یادگیری بهتر و موثرتر بر اساس ساختار مغز توضیحاتی ارائه شده است. در این راستا اثر مرور و تمرین کردن بر یادگیری بهتر توضیح داده شده است و حل مسئله و پاسخ به سوالات به عنوان یکی از روش های موثر یادگیری بهتر و افزایش تمرکز مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: فواید حل تمرین و مسئله برای موفقیت در تحصیل و یادگیری بهتر دروس

مغز ما از میلیاردها سلول عصبی  تشکیل شده است که هر کدام از آن ها با هزاران سلول دیگر ارتباط دارند ، وقتی مطلبی را می خوانید یا در حال فراگیری مهارتی هستید ،جریان های الکتریکی متعددی را در مسیرهای مشخصی در این شبکه ی گسترده ایجاد می کنید. عبور این جریان ها با مرور مطالب، تمرین یا تمرکز ویژه تر حین یادگیری، هم تسهیل می  شود و هم جهت دار. درست مانند سرویس مدرسه که هر روز دانش آموزان را سریع و دقیق از خانه شان به محل تحصیل می برد، به همین علت است که بعضی مطالب و مهارت ها همیشه به یاد می مانند یا به اصطلاح ملکه ی ذهن می شوند.

مطالعه مقاله
نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی برای یادگیری بهتر دروس هم می تواند مفید باشد.

حل مسئله و پاسخ به سوالات یکی از روش های موثری است که باعث تمرکز ویژه و در نتیجه یادگیری کامل و ماندگار می شود، به شرط آنکه اگر نمی توانید جواب را بلافاصله پیدا کنید کمی فکر کنید و به سلول های خاکستری مغزتان فشار بیاورید و سریع به سراغ پاسخ نامه نروید .به این روش" یادگیری  از طریق حل مسئله" گویند. که اگرچه کمی سخت و زمانبر به نظر می رسد دیگر نیازی به تکرارهای متعدد و ترس از فراموشی نیست. درست مانند کتیبه های که قرن ها پیش بر روی سنگ ها و کوه ها کنده شده و هنوز ماندگارند. فراموش نکنید که هر چه علمی تر و کارآمدتر مطالعه کنید موفق ترید.

مطالعه
دانلود افزایش قدرت یادگیری را هم پیشنهاد می کنیم.


نویسنده: حسین عطوفی

در همین سایت ایران مدرس هم مطالب و مقالات متعددی در زمینه یادگیری بهتر و موثرتر ارائه شده است که تعدادی از آنها در بالا معرفی شد. عملکرد مغز انسان به گونه ای است که به هر میزان یک مطلب برای آن بیشتر تکرار شود و تمرین و مرور بیشتری انجام گردد تسلط بر آن درس یا مبحث افزایش می یابد. البته بعد از انکه یک مطلب برای شما حالت بسیار ساده و روتین پیدا کرد باید سراغ چالش های جدید بروید و سعی کنید مرحله به مرحله روی مطالب سطح بالاتری کار کنید تا به قول معروف درجا نزنید و پیشرفت نمائید. به عنوان مثال برای درس ریاضی از تمرینات و مثال های حل شده در کلاس شروع نمائید و آنها را حل کنید. در مرحله بعد سراغ تمرینات حل شده کتاب بروید و مرحله به مرحله تمرینات سطح بالاتری را حل کنید.



نحوه یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی با حل تمرین و مسئله

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 356 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image