ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور کاهش شمار داوطلبان کنکور در چین (24 دی 92)

کاهش شمار داوطلبان کنکور در چین (24 دی 92)

آزمون سراسری دانشگاه‌های چین در سال 2014 میلادی که هفته آینده برگزار خواهد شد امسال شاهد کاهش محسوس داوطلبان است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت آموزش چین اعلام کرد: تا روز شنبه گذشته یک میلیون و 720 هزار نفر در آزمون سراسری سال جاری میلادی (2014) شرکت کرده‌اند که این رقم 40 هزار نفر از سال گذشته کمتر است. بنابر اعلام این وزارتخانه، این نخستین کاهش طی پنج سال اخیر است.


بنابر اعلام اداره آزمون‌های آموزش پکن، در این شهر 250 هزار داوطلب برای آزمون سراسری سال 2014 ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سال 2013 میلادی 7.85 درصد کاهش داشته است.


این نخستین بار است که تحصیلات کارشناسی رایگان جای خود را به بورسیه‌های تحصیلی می‌دهد. ضمن اینکه محدودیت‌های سنی برای شرکت در آزمون برداشته شده است.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، در گذشته شرکت‌کنندگان در آزمون‌های سراسری می‌بایست کمتر از 40 سال سن می‌داشتند اما این محدودیت سنی شامل افرادی که شهریه تحصیلی خود را پرداخت می‌کردند، نمی‌شد.


رئیس اداره پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه حقوق و علوم سیاسی چین که خود را «لی» معرفی می‌کند، گفت: تغییر سیاست‌های شهریه‌ای دانشگاه‌ها به این معناست که دانشجویان در صورت عدم تصاحب بورسیه تحصیلی باید شهریه‌هایشان را خود بپردازند اما به دست آوردن بورسیه برای دانشجویان برتر چندان هم دشوار نیست.


به گفته «لی»، کاهش شمار داوطلبان علاوه بر مسائل مالی می‌تواند به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست درباره سیاست‌های جدید و عدم آگاهی کافی دانشجویان باشد.

آمار بازدید: 276 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image