ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه فرهنگیان، می‌تواند از نظام آموزش و پرورش پشتیبانی کند (3 بهمن 92)

دانشگاه فرهنگیان، می‌تواند از نظام آموزش و پرورش پشتیبانی کند (3 بهمن 92)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان، نهاد بسیار مهم، استراتژیک و مغتنمی است و می‌تواند از نظام آموزش و پرورش در بحث معلم و تربیت نیروی انسانی پشتیبانی کند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از ایجاد دانشگاه فرهنگیان نگذشته‌است و امسال دومین دور از پذیرش دانشجو معلمان را بر عهده دارد، باید گفت که این نهاد، نهادی بسیار مهم، استراتژیک و مغتنم است و می‌تواند از نظام آموزش و پرورش در بحث معلم و تربیت نیروی انسانی پشتیبانی کند.

مهر محمدی ادامه داد: در بحث نخبگان دانشجویی، ظرفیت‌هایی ایجاد شده تا با پارامترهای استخدام، تأمین شغل و پرداخت حقوق به دانشجویان توجه فارغ التحصیلان دبیرستانی را که استعدادهای ویژه دارند، به دانشگاه فرهنگیان جلب کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نگاه استراتژیک وزیر آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان، گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان به معنای تقویت بنیه علمی، آموزشی، فرهنگی، حرفه‌ای و پژوهشی است که برنامه‌های جامعه‌ای در همه زمینه‌ها داریم.

وی ادامه داد: در حوزه علمی طبیعتاً جذب استاد و طراحی برنامه‌های آموزشی روزآمد جزء اولویت‌ها است. همچنین در بخش فرهنگی نیز توسعه فعالیت‌های آزاد، اختیاری و خودجوش دانشجویان در قالب تشکل‌های مختلف اعم از کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی یا تشکل‌های سیاسی جزء محورهای اصلی فعالیت دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

مهرمحمدی، توسعه پژوهش‌های دانشجویی و استادان، مشارکت دانشجویان در پژوهش‌هایی که توسط استادان انجام می‌شود، کار پژوهشی گروهی توسط استاد و دانشجو و تأسیس پژوهشکده مطالعات تربیت معلم را جزء اولویت این دانشگاه در حوزه پژوهشی عنوان کرد.

وی افزود: در همه حوزه‌ها با برنامه ریزی دقیق و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، می‌توانیم نگاه استراتژیک به دانشگاه فرهنگیان را عملیاتی کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه زمان زیادی از ایجاد دانشگاه فرهنگیان نگذشته است و دانشگاه فرهنگیان امسال دور دوم پذیرش دانشجو را دارد اما این نهاد بسیار مهم، استراتژیک و مغتنم است و می‌‌تواند از نظام آموزش و پرورش در بحث معلم و تربیت نیروی انسانی، پشتیبانی کند.

وی، در ادامه تصریح کرد: برای انجام مأموریت خطیر این دانشگاه و تصوری که از آن وجود دارد، عوامل درونی و بیرونی تأثیر گذار هستند که این مهم برنامه ریزی‌های سنجیده، مدبرانه و برنامه مدار را می‌طلبد. همچنین عوامل بیرونی نیز، بر عملکرد این دانشگاه سایه می‌‌اندازد که بحث بودجه یکی از مهمترین موضوعات است.

مهرمحمدی اظهار داشت: انتظار داریم مجلس، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم وظایفمان را به نحو احسن در دانشگاه فرهنگیان انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به پذیرش نخبه در سطح استاد و دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: ضوابطی برای استادان وجود دارد و بر اساس این ضوابط برای متقاضیانی که در فراخوان‌‌ها شرکت کرده‌‌اند و شرایط و پیشینه علمی و ممتازی دارند، قانون این تدبیر را که بلافاصله به عنوان هیأت علمی پیمانی موقت جذب شوند، اندیشیده است.

وی، ادامه داد: در بین متقاضیان دانشگاه تعداد زیادی از این مصادیق را داریم و انشاء الله در آینده نزدیک این افراد به دانشگاه فرهنگیان در نقاط مختلف کشور خواهند پیوست.

مهرمحمدی گفت: در بحث نخبگان دانشجویی، ظرفیت‌هایی ایجاد شده تا با پارامترهای استخدام، تأمین شغل و پرداخت حقوق به دانشجویان، توجه فارغ التحصیلان دبیرستانی را که استعدادهای ویژه دارند به دانشگاه فرهنگیان جلب کرد.

مهرمحمدی در پایان، اظهار داشت: البته ضوابطی هم در دفترچه کنکور پیش بینی شده‌است که از رتبه 6500 بالاتر به دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانند وارد شوند و برای معدل، شروطی شامل میانگین معدل بالای 17 در نظر گرفته شده‌است و این نشان می‌دهد که وضعیت امیدوارکننده‌ای داریم.

آمار بازدید: 353 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image