ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار وزیر علوم: گروه منتخب اعضای هیات علمی در هر دانشگاه ایجاد شود (10 بهمن 92)

وزیر علوم: گروه منتخب اعضای هیات علمی در هر دانشگاه ایجاد شود (10 بهمن 92)

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در نشست کارگروههای نظارت بر عملکرد دانشگاهها گفت : اعزام این هیات ها باعث ایجاد آرامش در دانشگاهها بوده و قاطبه جامعه دانشگاهی از این هیات ها استقبال کرده است.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا در این نشست فلسفه اعزام کارگروههای ارزیابی عملکرد دانشگاهها را به دلیل نبود نهادهای انتخابی در دانشگاهها اعلام کرد و ضمن انتقاد از اینکه اعضای هیات علمی دانشگاهها در فرآیند انتخاب مدیران گروهها و روسای دانشکده ها نقشی ندارند بر ضرورت اصلاح این روند تاکید کرد.

وزیر علوم گفت: از برنامه های قطعی وزارت علوم این است که گروه منتخبی توسط اعضای هیات علمی هر دانشگاه ایجاد شود و تغییر مدیران دانشگاهها با پیشنهاد این گروه صورت بگیرد؛ به علت اینکه هر مدیری که با مقبولیت حداکثری انتخاب شود موفقیت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود : باید مدل هایی برای ارزیابی و نظارت مستمر بر مدیریت دانشگاهها تدوین شود و به نظرمن بهترین نوع نظارت ، نظارت درونی است که باید توسط جمع منتخب هر دانشگاه انجام شود و نظارت بیرونی فقط در مواقع ضروری انجام شود.

فرجی دانا ضمن تاکید بر فراهم آوردن بستر لازم برای مشارکت دانشگاهیان در سرنوشت خود گفت : اگرفرصت این مشارکت داده نشود و دانشگاهیان از نزدیک درجریان امور قرار نگیرند ممکن است اعضای هیات علمی و دانشجویان درک درستی از واقعیات و امکانات نداشته باشند و شاهد افزایش مطالبات باشیم.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت پاسخگویی دانشگاهها نسبت به محیط و جامعه گفت : وقتی باید انتظار پاسخگویی داشته باشیم که به دانشگاهیان مسئولیت ، اختیار و فرصت مشارکت داده باشیم.

وی گفت : وقتی که با امضای اعضای هیات علمی به فارغ التحصیلان مدرک تحصیلی اعطا می شود ،چگونه به آنها حق مشارکت در مدیریت دانشگاه را ندهیم.

وزیر علوم گفت : برنامه ما این است که تغییر مدیران دانشگاهها وابسته به تغییر دولت هاو سیاستمداران نباشد بلکه به پیشنهاد گروه منتخب هر دانشگاه انجام شود و به تعبیری بند ناف دانشگاه از سیاست قطع شود.

وی اظهارامیدواری کرد که با اصلاح روال های موجود شاهد استمرار مدیریتهای دانشگاهی خواهیم بود که موفقیت بیشتر دانشگاهها و دانشگاهیان را به دنبال خواهد داشت.

آمار بازدید: 243 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image