ارتباط مستقیم با 30947 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نگاه به اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان و ارتباط صنعت با دانشگاه را باید تغییر داد

نگاه به اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان و ارتباط صنعت با دانشگاه را باید تغییر داد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بیانیه‌ای تاکید کرد: لازم است که نگاه به اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان و ارتباط صنعت با دانشگاه تغییر کند.



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بیانیه‌ پایانی نشست 400 نفری مسئولان بسیج‌دانشجویی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای تاکید کرد: لازم است که نگاه به اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان و نگاه به ارتباط صنعت با دانشگاه تغییر کند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر ‌است:

"در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی با توجه به وضعیت حساس منطقه و در شرایطی که کشورهای توسعه یافته به دنبال تغییرات عمده زیربنایی اقتصادی و ایجاد اقتصادی پویا و بدون وابستگی هستند،کشور عزیز ما نیز به یاری خداوند متعال و توجه اهل بیت عصمت (علیهم السلام) و رهبری مدبرانه مقام عظمای ولایت و با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌ها، خود را به موقعیتی نظیر شرایط بدر و خیبر رسانیده است.

ما دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز با توجه به پتانسیل فراوان موجود در کشور و دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آمادگی خود را در پیشبرد اهداف نظام اعلام می‌کنیم، همچنین به دولت محترم و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و فکری نظام توصیه می‌کنیم پیش از آن که به فکر استفاده از پتانسیل خارجی در اقتصاد باشند از پتانسیل جوانان فنی و حرفه‌ای که با روحیه جهادی خود به دنبال رفع موانع تولید و همچنین حلقه تولید و تحول در روحیه کار و خدمت و تولید ثروت با استفاده از دانش‌روز که در دانشگاه فرا می گیرند باشند. که آنها خود بسیاری از موانع اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را با اتکا به خود و روحیه جهادی و با عنایت و سرمایه خیرین و دولت محترم مرتفع می‌کنند که در این رابطه موارد زیر می‌تواند راه‌گشا باشد:

1. واگذاری پروژه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی نظامی به دانشجویان و اعتماد به ایشان

2. تشکیل تعاونی‌های دانشجویی برای اجرایی ساختن ایده‌های عملی شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی

3. تجدید نظر در نظام خدمت سربازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با ارائه طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در این حوزه جهت جلوگیری از هدر رفت دو سال از بهترین دوران عمر یک جوان که این خود باعث افزایش سن ازدواج، فاصله‌گیری از دروس دانشگاهی و محیط‌کاری و سایر معضلات اجتماعی که از این موارد ناشی می‌شوند و از طرفی دیگر کشور نیز به جهت عدم استفاده از پتانسیل آنها در پروژه‌ها، صنایع کوچک و بزرگ و . . . دچار عقب‌افتادگی و ضررهای جبران ناپذیری می‌شود.

4. حذف برخی واحد‌های آموزشی بدون بازده و اضافه کردن و به‌روز کردن واحد‌های آموزشی موردنیاز در راستای ایجاد تولید و ثروت در دانشگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی

5. ایجاد ارتباط مستمر بین دانشگاه و صنعت از طریق واگذاری پژوهش‌ها و تفاهم‌های دوطرفه بخصوص در صنعت خودرو سازی

6. ورود سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی به دانشگاه‌ها

7. حذف و تغییر در دانشگاه‌های بدون بهره‌دهی در کشور و ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم

8. ایجاد و حمایت از تشکل‌های صنعتی و انجمن‌های علمی و عملی

8. تغییر در نگاه رسانه‌ملی نسبت به بیکاری و شیوه سبک زندگی کارمندیسم که موجب تغییر بد سبک زندگی در جامعه شده‌است.

ما دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای خواستار تحقق این مباحث که بر اساس نقشه جامع علمی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، هستیم و خود نیز پیگیر عملی این موضوع خواهیم بود."

آمار بازدید: 175 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image